Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. juli 2016 - 14:16 Der er 15 kommentarer

Søger nogle som kan komme at hjælpe (giver gerne en 500-lap, hvis nogle kan løse det)

Hej.

Jeg er stødt ind i meget store problemer og mangler en hjælpende hånd fra en ekspert.

Det drejer sig om at få hentet en masse filer og få programmeret et stykke software til det.
Jeg tænker det kan gøres i vb.net.

Jeg har ingen computer, så i må gerne tage udstyr med.
Avatar billede anedi Ekspert
07. juli 2016 - 14:53 #1
Jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig, men tænker det vil være rart at vide lidt mere om, hvad det er der skal hentes og ikke mindst hvor i landet du befinder dig.

Vh
Anedi
07. juli 2016 - 16:03 #2
Kan filerne slet ikke tilgåes med nogen protokol f.eks. FTP eller HTTP? eller måske i skyen hos Goggle, MS? I alle tilfælde eksisterer der jo allerede software som kan hente dem - uanset størrelsen af filerne
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2016 - 16:53 #3
at begynde at hente filer med en ikke eksisterende metode lyder komplet fjollet :)

hvad skal du hente og hvorfra ?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. juli 2016 - 20:49 #4
Jeg befinder mig i nærheden af Viborg.

Filerne skal hentes fra Onlime.dk. Jeg har hentet mange i forvejen, men jeg mangler de sidste som der opstod fejl ved samt egenskaberne, som f.eks. skrivebeskyttet/ikke skrivebeskyttet.

Der er her problemet opstår.

Min konto lukkes den 10., så der er faktisk ikke ret lang tid at løbe på. Tak for hurtig respons.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. juli 2016 - 20:51 #5
Jeg tænker også jeg kan være villig til at give 1.000 kr plus transport, hvis nogle kan løse det enten selv eller i fællesskab med mig.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. juli 2016 - 21:05 #6
Det drejer sig om lidt over 1 TB data, men har hentet det meste. Nu mangler der kun det sværeste.

Jeg ved, at "filboksene" på siden ligger i elementet hvis id er "fileListHolder" og at fil-/mappeegenskaberne ligger i "fd.data".
Hvert element i "fileListHolder" tror jeg havde et id med "node_"+nummer.
Jeg tænker at man bruge en timer, som checket for om dokumentet er loadet og om "fileListHolder"-elementet er blevet fyldt, (tænker) således "if(document.getElementById('fileListHolder').innerHTML.length>0){[kode]}"

Jeg har fundet ud af, at jeg ved at ændre webadresse/indlæse nye sider i et nyt faneblad i browseren løber ind i alt for mange "adgang nægtet"-fejl.

Det er netop det sidste jeg tænker skal gøres i vb.net via "System.Windows.Forms.WebBrowser", men ved ikke om eller hvordan man kører javascript på siden den vej igennem endnu.
07. juli 2016 - 21:24 #7
Kan Jottacloud værktøjet ikke bruges til at synkroniserer dine filer over til dig lokalt, eller er dine data opbevaret i en ældre løsning hos Onlime?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. juli 2016 - 21:45 #8
Alt tyder på, at de ikke automatisk overføres. Jeg mener Onlime også selv har skrevet det via deres support, da jeg spurgte.
07. juli 2016 - 22:31 #9
Nu har jeg lige prøvet Jottacloud via Onlime og det fungerer som alle andre cloud-services og holder online lageret synkroniseret med ens off-line folder. Derudover er der en "Genopret" mulighed hvor man kan gennemtvinge overførsler til off-line mappen. Der kan man brug "Vælg alle" og så klikke "Start overførsel"
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. juli 2016 - 23:21 #10
Problemet er ikke så meget Jottacloud, men det faktum at jeg er en bruger fra før "Onlime -> Jottacloud" eksisterede og derfor er nødt til at have det overført inden den 10., hvor de ellers slettes eller i hvert fald bliver gjort utilgængelige.
08. juli 2016 - 06:23 #11
Kan du ikke fedte lidt for dem og få dem til hjælpe dig med en løsning. Alt andet ville være at lade en gammel kunde i stikken.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
08. juli 2016 - 12:41 #12
Jeg forsøger også. Men det kan være jeg skal prøve med "ellers er jeg ikke kunde længere"-tricket på en måde, så det ikke kommer til at se kunstigt ud.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
11. juli 2016 - 14:35 #13
Ifølge det Onlime selv skriver skulle de nu være i gang med at "flytte" kontoen over til deres gamle leverandør (Livedrive).
11. juli 2016 - 14:49 #14
Sikke noget rod, men det lyder da som om de har tænkt sig at hjælpe dig på en eller anden måde.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
11. august 2016 - 12:20 #15
Det ser ud til, at kontoen nu er flyttet over til deres tidligere leverandør (Livedrive)

Men noget der er problematisk er, at jeg tilsyneladende ikke kan få oplyst, hvad det er for noget "antivirus" som Jottacloud kører og hvad det tager.
Jeg har nemlig mange exe-filer og er det noget skrap antivirus ville det sandsynligvis ende ud med blokering og lange "support-snakke" med dem.
(Jeg skriver igen, når jeg er kommet videre med min problemstilling)