Avatar billede jpi Mester
27. juli 2016 - 10:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Google maps vil ikke vise linier og polygoner

Hej

Jeg prøver at vise polygoner, linier og punkter i et googlekort inde i en applikation.

Det har virket, men nu virker linier og ppolygoner ikke mere.
webbrowser objektet viser kortet fint, men uden polygoner/linier og Google Maps er frosset og kan hverken panorere, zoome eller lign.

Jeg prøver ganske simpelt at indsætte teksten fra denne side: https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/examples/polygon-simple
i et webbrowser objekt på en windows form.

Hvis jeg gør det samme med teksten fra denne side:
https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/examples/marker-simple
så virker det helt fint.'

Jeg har erstattet YOUR_API_KEY med min egen API-nøgle

Hvis jeg gemmer teksterne fra siderne i et tekstdokument og kigger i det via en browser så virker det også fint...

Kan nogen gennemskue hvad der er galt?

mvh
jpi
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2016 - 11:01 #1
Det må være en fejl i linje 23 :)

Prøv at kom med et link.
Avatar billede jpi Mester
27. juli 2016 - 12:06 #2
Forstår ikke helt hvad du mener, men her er lidt uddybning, selvom der ikke er så meget at uddybe :)

Jeg indlæser indholdet fra de 2 linkede sider i første indlæg til en variabel (str)
Derefter kører jeg denne linie kode:

WebBrowser1.DocumentText = readData()

Det viser mig fint et billede af Google maps, men når det er eksemplet med linier/polygoner, så låser Google maps som beskrevet ovenfor.

Skriv gerne hvad jeg mere skal komme med af oplysninger.

mvh
jpi
Avatar billede jpi Mester
27. juli 2016 - 12:18 #3
Der skulle stå

WebBrowser1.DocumentText = str
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2016 - 12:39 #4
Ah - sorry, sprang vist et par ting over i min læsning og troede at det var almindelig web. Hvis ikke jeg husker forkert benytter WebBrowser hvad der svarer til IE7 og der er sikkert noget i det kodeeksempel den ikke forstår - enten må du prøve at kigge på hvad det er den ikke forstår og om muligt omskrive eksemplet og ellers mener jeg at du kan tvinger WebBrowser til at benytte en nyere IE.
Avatar billede jpi Mester
27. juli 2016 - 14:00 #5
Jeg har forsøgt at fåden til at bruge en nyere version af IE, men ved ikke om det faktisk lykkedes. Problemet er desværre ikke forsvundet.

Nogen ide til hvordan jeg kan finde ud af hvad den ikke forstår i kodeeksemplet?
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2016 - 14:23 #6
Jeg har ikke lige prøvet at debugge js igennem WebBrowser så der må jeg melde pas - men du kan evt prøve at gemme eksemplet som HTML og køre det i Internet Explorer, hvor du emulerer IE7.
Avatar billede jpi Mester
16. oktober 2018 - 16:36 #7
Har brugt en Chromium Browser til vb.net i stedet og nu virker det.