Avatar billede TTA Seniormester
01. august 2016 - 00:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet ekstremt langsomt

Midt i en aften med surfen på nettet, så er internettet pludselig blevet uhyggeligt langsomt.

En måling viser at downloadhastigheden pludselig er nedsat til 0,05 Mbit! Dvs. svarende til et gammelt 56K modem. Jeg har mobilt internet med en Huawei dongle.

Hvad kan årsagen være?

Jeg er også ofte udsat for at websider er meget lang tid om at blive indlæst, og som oftest ?ikke svarer?. Andre gange fryser alle faner totalt, og jeg kan kun lukke dem via joblisten.

Jeg har kørt diverse spyware/malware/virusprogrammer ? men de finder intet.

Det har taget et kvarter, bare at logge ind her, finde den rette kategori, og skrive spørgsmålet?!
Avatar billede TTA Seniormester
01. august 2016 - 01:15 #1
Jeg har nu prøvet at koble PCen på et Wifi-hotspot (min mobiltelefon). Nu er downloadhastigheden ca, 20 MB ifølge hastighedstesten. Problemet er bare at det på ingen måde passer. Internettet er - om muligt - endnu langsommere end med donglen. Hastighedstesten går simpelthen i stå, så langsomt er det!

Samtidig er blæseren gået helt amok - den kører for fuld skrue.

Hvor kan jeg se om computeren er ved at downloade et eller andet, der gør at internet, mail osv. er ubrugeligt?
Avatar billede stjans Guru
01. august 2016 - 07:14 #2
Under aktivitetsovervågning / jobliste.

Det er næppe en DL - npk mere din PC der er på overarbejde, når nu du siger, at blæserne går amok.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 07:39 #3
Hvis du kører Windows 10 - og især Insider programmet, så starter Windows med at downloade et nyt bulid i baggrunden - og den eneste måde at stoppe det er ved at kvæle selve servicen (oplever det slev mens jeg gamer Diablo3)
Men som stjans skriver, kan du se alt i TaskManageren.
Tit kan en genstart løse problemerne (om ikke andet kortvarigt)
Avatar billede TTA Seniormester
02. august 2016 - 13:49 #4
Et par genstarter hjalp. I Task Manager var der tilsyneladende intet igangværende. Nu kører det igen!