Avatar billede hans01 Forsker
01. august 2016 - 15:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problem med at overføre joomla database fra localhost til server

jeg har lavet en joomla 3 hjemmeside lokalt, og skal nu overføre denne til en one.com server.

jeg har via filezilla overført alle filer til serveren, og jeg har eksporteret mysql databasen, og importeret denne til mysql databasen på serveren, så har jeg ændret data i konfigurationsfilen og oploaden den.

database navnet på local host og serveren er ikke den samme, hvilket giver mig problemer, jeg har dog prøvet at ændre navnet da jeg eksporterede basen,

databasen på serveren viser ikke der er kommet nye tabeller i basen, selvom jeg får en godkendt meldning,

når jeg skal ind på hjemmesiden, som er www.bifgymna.dk så kommer følgende fejl:

Error displaying the error page: Application Instantiation Error: Table 'bifgymna_dk.#__session' doesn't exist SQL=SELECT `session_id` FROM `#__session` WHERE `session_id` = 'phkegdukplg4hu4lqhehs27pl0' LIMIT 1

er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2016 - 17:21 #1
Foerst:

MySQL og MS SQL er forskellige database.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2016 - 17:26 #2
Du skal have oprettet de tabeller.

Kan du finde session tabellen i dump og proeve kun at oprette den?

(den skulle gerne vaere tom)
Avatar billede hans01 Forsker
01. august 2016 - 17:38 #3
hej arne, jeg var ikke klar over der var to forskellige udgave af databasen,

kan du ikke lige vejlede mig, det er lidt sort tale, hvor finder jeg session tabellen og hvordan opretter jeg den?
Avatar billede hans01 Forsker
02. august 2016 - 06:57 #4
lukker sp. har lagt en clean version op på serveren, så nu er en weekend's arbejde spildt suk..

men jeg vil gerne takke for hjælpen
Avatar billede jklausen Juniormester
26. oktober 2016 - 15:58 #5
Til en anden god gang brug
https://www.akeebabackup.com/
den er gratis og (når du har sat dig ind i den) tager det 3 min at uploade/flytte din installation.