Avatar billede kj_kj Praktikant
24. august 2016 - 20:45 Der er 9 kommentarer

Router nedsætter internethastighed

Hej Eksperten.
Jeg har netop opdaget via en speedtest, at jeg ikke får maksimal ydelse ud af mit internet. Min router: Zyxel NBG 418 N, formår at nedbringe hastigheden fra den oprindelige 100/100 mbit, som jeg har når jeg anvender kabel, til en hastighed på ca. 17/17 mbit gennem Wifi. Jeg har prøvet at opdatere firmware  samt dannet mig et overblik over, hvilke kanaler mine naboer benytter (Acrylic).

Kan nogen forklare/hjælpe med at få bedre udnyttelse af mit internet igennem Wifi?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2016 - 21:20 #1
Faar du ogsaa kun 17 Mbit naar computer er klods op af router eller ses problemet kun ved afstand?

Hvad har du ellers af computere/telefoner/TV paa WiFi?
Avatar billede kj_kj Praktikant
24. august 2016 - 21:33 #2
Det er uanset afstanden. Jeg har alt i alt en PC, to TV og en telefon koblet op på mit Wifi.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2016 - 21:48 #3
Hvor taet er du paa naboer og hvor mange WiFi net er der som kan genere dit?
Avatar billede kj_kj Praktikant
24. august 2016 - 21:56 #4
Jeg er meget tæt. Bor op og ned af 200 andre mennesker :)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2016 - 22:01 #5
Hmmm.

Min personlige erfaring er at 50 Mbit ned i et lejlighedskompleks ikke engang kan klare at 2 TV streamer samtidigt.

Saa jeg gaetter paa at det er problemet.
Avatar billede kj_kj Praktikant
24. august 2016 - 22:03 #6
20 + Wifi ca.
Avatar billede kj_kj Praktikant
24. august 2016 - 22:09 #7
Men de streamer heller ikke samtidigt. Det er kun PC der er tændt
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2016 - 01:54 #8
Min pointe var bare paa trods af en 50 Mbit ned linie kunne jeg ikke engang faa 2 x 5 Mbit ned over WiFi p.g.a. naboer.
Avatar billede bjornen121 Praktikant
14. januar 2019 - 21:27 #9
Kan godt se tråden er gammel. Men hvis folk søger i de her tråde efter løsninger:

Jeg havde problemer med fibernet fra waoo kun kunne yde 50/50 i stedet for de lovede 100/100, fandt ud af at min browsercache gjorde udfaldet, da jeg aldrig har slettet det før.

Der står flere ting, om hvad det kan skyldes her:

https://vpn-zone.dk/hastighedstest/