Avatar billede TBoy3 Novice
01. september 2016 - 09:13 Der er 1 løsning

Opdater celle i andet ark ved ændringer

Jeg har to ark. Ark1 og Ark2.

Ark1:
A    |  B  |  C
1        M  12
2        K    13
5        H    10
7        H    1

Ark2:
A    |  B
1      12
2      13
3      14
4      15
5      10
6      12
7      1

Ark1 er mit arbejdsark indeholdende stamdata der bliver trukket automatisk fra sql.
Ark2 er mit opslagsark hvor jeg har yderligere data, som med LOPSLAG bliver overført til ARK1 Kolonne C.

Når jeg ændre noget i Ark1 kolonne C3 vil jeg gerne have det opdateret i Ark2 ud for rette index (kolonne A), hvordan gør jeg det?

Jeg kan fange ændringer i arket med nedenstående, men ved ikke hvordan jeg finder cellerne og får opdateret korrekt i rette celle i det andet ark.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

End Sub
Avatar billede jens48 Ekspert
01. september 2016 - 23:04 #1
Måske kan denne makro bruges:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("C:C")) Is Nothing Then
LastRow2 = Sheets("Ark2").Range("A65536").End(xlUp).Row
r = Target.Row
n = Cells(r, 1)
r2 = WorksheetFunction.Match(n, Sheets("Ark2").Range("A2:A" & LastRow2), 0)
Sheets("Ark2").Cells(r2, 2) = Sheets("ark1").Cells(r, 3)
End If
End Sub