Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. september 2016 - 17:21 Der er 7 kommentarer

glemt adgangskode gmail

Jeg har købt en brugt iPhone til et barnebarn, men sælger har glemt sin adgangskode til sin gmail konto.
Jeg har forsøgt at skaffe kode gennem gmail - glemt kode.
Men når jeg kommer efter at have indtastet det 6 cifrede bekræftelseskode, bliver jeg smidt af.
Jeg har indtastet vedkommendes mailadresse og hvornår adressen blev oprettet.
Er der en som kender en anden vej?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2016 - 18:20 #1
som sådanne er det ligemeget mht sælgers gmail. Telefonen åbnes ved ejers konto. Lad være med at købe iDimser før sælger har oprettet dig som ejer/bruger med fuld adgang.
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. september 2016 - 18:22 #2
Det mest naturlige ville være at resette den til fabrikstilstand - er gmailen appleid bliver det straks vanskeligere og er den lagt i 'find my Iphone' bliver det straks mere problematisk. Og  Hvilken model er Iphonen.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. september 2016 - 19:15 #3
...kurt54
det er en iPhone 5S
..og der er tilsluttet 'find my iphone'
Sælger meget seriøs - og meget lidt teknisk - indrømmet, dumt af mig ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2016 - 19:44 #4
sælger skal afmelde 'find my phone' i itunes, og derefter kan den nulstilles.
opskriften er her http://download.cnet.com/blog/download-blog/how-to-wipe-an-iphone/
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. september 2016 - 20:17 #5
sælger har INGEN hukommelse - er det affaldsspanden ?
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. september 2016 - 20:44 #6
Jeg har selv kæmpet med en 5s og apple support. De må og kan/vil ikke så meget når den er i find my iphone. Har du den første originale købskvittering med imei nummer med mere ? hvis appleid ikke er tilgængelig og man ikke har svarene på de 3 tjekspørgsmål - bliver det besværligt - og hvis den er købt preuser eller refurnished er deb første originale købskvittering ikke til at komme til - men har du teknisk snilde og tålmodighed lykkedes det nok til sidst - første led i supporten er sælgere og fejl 40 folk. Er du tekniker bed om at blive stillet videre til Apple Care så får en tekniker at tale med. D ekan oplyse dig hvilke tjek spørgsmål der er stillet - men kan ikke se svarene - måske kan du få dem ud af sælger men medmindre handlen er meget god bør den nok gå tilbage. En iphone bør ikke sælges med appleid på og slet ikke i "find my iphone" og selvfølgelig heller ikke med pinkode - jeg var ude for alle tre ting men kom igennem - købt preused ok men en ung pige var selv gåezt igang med den - moderen havde lært hende at hun aldrig måtte give sin rigtige adresse og navn på nettet - så hun digtede da bare en mailadresse og kunne ikke huske hvad hun havde svaret på tjekspørsmålene eller bare en stavefejl i svaret mokker det til....
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. september 2016 - 20:57 #7
Jeg har sælgers gmailkonto (som han ikke kan huske password)
har købsmåned - men selvom jeg kan få det 6 cifre bekræftelseskode - gavner det stadig ikke.

Han har nada hukommelse - men er meget samarbejdsvillig - indtil, en handel er en handel ;-(