Avatar billede RasmusTheR Seniormester
15. september 2016 - 20:56 Der er 6 kommentarer

Editor til php

Jeg er for nyligt skiftet over fra ASP til php, og har brug for et nyt værktøj til at programmere i. Ved ASP brugte jeg Homesite, som jeg var ekstremt glad for. Nu har jeg prøvet et par stykker til php, men ikke helt fundet en der svinger..

Har i nogle bud? det skal være en tekst editor, med nogle gode og illustrative farvekoder, der viser om man er i JavaScript, html eller php.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
15. september 2016 - 21:11 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2016 - 21:59 #2
Jeg bruger Eclipse.

Men mest fordi jeg bruger Eclipse til andet end PHP, saa jeg kender den godt.

Det er Zend der staar bag PHP plugin tiL Eclipse og de maa jo siges at vaere PHP hard core.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. september 2016 - 22:30 #3
Har siddet med en del efterhånden, blandt de bedre har været Zend studio/ide og phpstorm hvor sidstnævnte var den bedste, efter min mening. Men de koster begge to. Komodo er nok blandt de bedre gratis jeg har prøvet, bl a fordi det kan fåes til alle platforme.

http://www.zend.com/en/products/studio

https://www.jetbrains.com/phpstorm/

http://komodoide.com/komodo-edit/
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2016 - 22:35 #4
Zend Studio er baseret paa Eclipse.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. september 2016 - 22:38 #5
#4

jep
Avatar billede Slater Ekspert
16. september 2016 - 08:22 #6
Ikke meget tvivl om, at PhpStorm er den bedste, hvis man vil have så meget hjælp og code intelligence som muligt i PHP.
Jeg har dog aldrig selv brudt mig om den, og den er heller ikke gratis.

Jeg brugte i lang tid Komodo Edit, som er en skidegod editor, men lidt længe om at starte op. Af den grund er jeg nu gået over til at bruge Atom til alle sprog. Syntax highlighting er god, code intelligence mindre god. Men den er hurtig og hackable.