Avatar billede Hitman Praktikant
07. oktober 2016 - 16:38 Der er 3 kommentarer

Ekstern harddisk virker ikke - kommer kun med klik-lyde

Hej eksperter.

Jeg har en ekstern HDD af mærket "Argosy" - det er vist sådan en her:

https://www.amazon.co.uk/Argosy-HD-360-160GB-7200RPM-External/dp/B0001I4I90

Jeg kan ikke længere få adgang til den. Når jeg tænder den, kommer den med klik-lyde indtil jeg slukker den, men jeg får ingen kontakt til den.

Jeg har prøvet på forskellige enheder/maskiner, uden held.

Nogen der kan hjælpe? :(

Pft...

Mvh den frustrerede :(
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. oktober 2016 - 16:42 #1
Tror desvärre ikke der er noget der hjälper. Kliklyde er ikke en god diagnose for en sata/ata. Sorry.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 16:46 #2
Enig med #1 det tyder på, at skrivearmen er i stykker.
https://www.youtube.com/watch?v=vbq8vfs1wYY
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2016 - 16:47 #3
Jeg er enig i #1 desværre.
Jeg ville dog selv prøve at putte disken direkte i en stationær for at være 100% sikker.
Får en harddisk ikke strøm nok kan den godt klikke, og da det er en ekstern med medfølgende adapter til strøm ville jeg have bekræftet at kassen og adapteren ikke var skylden.
Men sandsynligheden er at den er defekt er stor.