Avatar billede Steen Seniormester
30. oktober 2016 - 18:16 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Fin årsag til at port er blokeret.

Findes der en måde hvorpå jeg kan finde frem til hvad det er der blokere for et port ?

Den pågældende port er åben i firewall og router, men der er stadig ikke hul igennem, og hvor sker denne blokering ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. oktober 2016 - 18:48 #1
Udgående er der (normalt) ikke blokeret for andet end port 25 på private linjer.

Indgående kan du tjekke via GRC's ShieldsUp:
https://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2
Avatar billede Steen Seniormester
30. oktober 2016 - 20:02 #2
Ved ikke hvad det er for en side du sender, jeg er ikke blevet klogere.

NVR optageren som jeg har problemer med , kræver at der er en specifik port åbent og da jeg har åbnet den pågældende port i både firewall og router, er problemet for mig, hvor der er en overset blokering som gør at jeg ikke kan tilgå NVR Recorderen udefra.
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. oktober 2016 - 08:19 #3
Med videoovervågning er der mange gange de også kräver at port 8080 er åbnet i og med de mange gange bruger en web gränseflade. Så skriver du din IP + :8080
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. oktober 2016 - 13:09 #4
Den side, jeg linker til i #1 kan vise dig, hvilke porte der er åbne og hvilke der ikke er noget svar på.

Der kan umiddelbart være to "blokeringer":
1. Din egen router, hvis du ikke har forwardet den port, din NVR lytter på.
2. Din internet-udbyder, hvis den ligger på en port, de ikke er interesserede i at deres kunder genererer trafik på.
Avatar billede Steen Seniormester
31. oktober 2016 - 18:55 #5
CRKrogh -

Se billede - får denne fejl
http://imgur.com/a/44xFO
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. oktober 2016 - 19:11 #6
Du har en eller anden setting i din Chrome, der forhindrer siden i at fungere.

Men hvis vi nu starter indefra, har du så sørget for at forwarde de(n) port(e), der er nødvendige for din NVR?
Avatar billede Steen Seniormester
01. november 2016 - 01:25 #7
Ja. portene er åbnet i firewall og router. Jeg kan godt få forbindelse igennem min stationære. Men den computer som skal anvendes til NVR optageren, er der ikke hul igennem.  Forskellen på disse 2 computere, har jeg ikke kunnet finde frem til.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. november 2016 - 19:15 #8
Hvis du har to maskiner på samme LAN, hvor den ene kan ramme den og den anden ikke kan, så er det jo hverken router eller internetudbyder; det peger jo på noget lokalt på PC'en, måske Windows's egen firewall?