Avatar billede anne_aat Mester
22. november 2016 - 14:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rullemenu farve

Hej eksperter,

Jeg er ved at opbygge et excelark og jeg har brug for hjælp.

Det er et opgaveark, hvor jeg har tilføjet en rullemenu, hvor der står ikke startet, i gang, færdig eller ikke vores opgave. Jeg vil meget gerne have farvekode på dem, og det er egentlig også lykkedes, men jeg kan kun finde ud af at indstille én af gangen, og det kommer til at tage lang tid når der er 100 rækker. Ved I hvordan jeg kan lave indstillingen gældende hele kolonnen ned, at når der står ikke startet bliver den rød, osv. uden jeg skal lave indstillingen for hver eneste felt.

Håber I kan hjælpe :)
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2016 - 14:39 #1
Avatar billede anne_aat Mester
22. november 2016 - 14:44 #2
Nej,

Jeg har lavet en rulle menu, og når jeg så i rullemenuen vælger "ikke startet" vil jeg gerne at det enkelte felt bliver rødt. Det er lykkedes mig at installere en af gangen, Jeg søger en måde hvor jeg hurtigt kan gøre det for alle, for det er meget omstændigt kun at gøre det for en enkelt af gangen når der er 100 opgaver, og de skal kodes i tre forskellige farver.

Giver det mening?
Avatar billede anne_aat Mester
22. november 2016 - 14:49 #3
https://billedeupload.dk/images/gCB4p.png

Det kan ses på billedet hvad jeg gerne vil :)
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2016 - 14:49 #4
Du skrev !
hvordan jeg kan lave indstillingen gældende hele kolonnen ned,
Og det er jo det der sker hvis du flytter Cursor op på et bogstav klikker og vælger en farve.
Avatar billede anne_aat Mester
22. november 2016 - 14:58 #5
Jeg beklager hvis det kunne misforstås, men det er ikke den løsning jeg er ude efter, det handler om indstillingen af rullemenu.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. november 2016 - 15:13 #6
Det tror jeg godt kan lade sig gøre via VBA.
Jeg forstår det som mange rullemenuer (100)  med hver 3 farvemuligheder. D.v.s. at farve sættes efter den tekst, der er aktuel/vælges.

Prøv at kreere en lille model - 5 rækker f.eks.
Anvend www.supertekst-it.dk | Kontakt
Jeg sender så en mail, som kan anvendes til vedhæftning af testfilen. Men måske har du min mail-adr.
Avatar billede anne_aat Mester
22. november 2016 - 15:31 #7
Jeg har netop fået det til at lykkedes, skulle bare lige bøvle lidt mere med det :)

Jeg markerede alle felter og brugte "betinget formatering" og så har jeg lavet regler efter at hvis celleværdien indeholder "ikke startet" skal den være rød for alle og det virker.

Men tusind tak for at du ville prøve :)