Avatar billede lurup Ekspert
08. december 2016 - 14:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor køber jeg krydsfelt 48 port

Hej

Hvor køber jeg en 48 port krydsfelt evt med 2 meter kabler i hvor der sidder en rj45 han stik.??

Jeg skal bruger den mellem en switch og en klasseværelse til E-sport og vil gerne slippe for selv at skulle lave alle samlinger.
08. december 2016 - 14:43 #1
Her to steder, hvor du evt. kan se efter det du leder efter.

https://www.elsag.dk/netvaerk/patch-panel/krydsfelt-patch-panel.htm
https://www.vvsfittings.dk/quareo-patchpanel-48-port-kat-6a-ftp-2he.html

Ellers ring til forhandler for at høre, om de har det du skal bruge.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. december 2016 - 20:02 #2
Hej, lurup.

  Hvad er det helt præcist, du gerne vil opnå?
  Hvis I skal have et klasseværelse koblet op (og ikke som fast installation), giver det vel mere mening at køre lange kabler direkte fra switchene ud til eleverne, måske stripset, så man ikke falser i dem.
  Skal det være fast installation, vil du skulle have opsat patchpanel ved switcene, hvor bagsiden af panelet kables ud til drops, f.eks. rundt langs kanten af lokalet. Men det er ikke rigtigt hobbyarbejde - der vil en (kommunikations-)elektriker give god mening.

De bedste hilsner
Avatar billede lurup Ekspert
08. december 2016 - 21:01 #3
Det er en fast installation vi skal have lavet til unge drenge hvor der skal være en rack til at aflaste switchen. vi har ikke pt den endelige lokale og vil lave det påden måde.

Senere bliver det med vægdåse ved alle borde
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. december 2016 - 21:22 #4
Så ville jeg bestemt vælge den pragmatiske tilgang og samle alle kabler foran switchene, trække dem ud i lokalet, lidt som et juletræ, og samle dem ned langs "stammen" med strips for at aflaste kabler og switch.