Avatar billede malenejakob Mester
08. december 2016 - 14:59 Der er 1 løsning

Forstat Excel spørgsmål (workays formel)

I følgende tråd
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/991180 tråd bliver der sluttet af med følgende:

"Hvis det du ønsker at beregne er den x.'te arbejdsdag i en måned, kan du bruge denne formel:
*=ARBEJDSDAG(A2-1;A1)

Der er ikke spor mystik over den måde ARBEJDSDAG() fungerer på. Du har bare nogle andre ønsker til beregningen end det som d
funktionene helt korrket leverer.
Som nævnt nogle gange beregner ARBEJDSDAG() en arbejdsdag frem eller tilbage i tiden. Er startdagen en arbejdsdag tæller den med som den første, er startdagen en lørdag/søndag tæller den ikke med."

Mit issue er nu at jeg har behov for at rette formlen til så ikke skelner mellem om det er en weekend der startes med eller ikke
EKSEMPEL;
jeg ønsker at vide hvad dato for arbejdsdag 15 er

For april siger formlen den 21-04-2017(der starter med en weekend) - hvilket jeg vil sige er korrekt (uden helligdage kun med weekender)

For marts (der starter med en hverdag) - beregner formlen den 22-03-2017 (hvilket er rigtigt hvis du ikke tæller den 1.4 med)  her vil jeg egentlig jo gerne ha den viser den 21-03-2017

jeg er klar over at jeg "bare" kan sætte antal dage til 14 i de mdr. der starter på en hverdag, men ikke optimalt, da jeg gerne vil lave en formel der er ens for alle mdr. også fremadrettet uden folk skal forholde sig til om det er weekend eller hverdag mdr. starter med.
Jeg anvender følgende formel lige nu

=ARBEJDSDAG(I$7;$E46)

hvor I/ er startdatoen og E46 er antal dage

kan man sætte en hvis-sætning ind der tager højde for det????
Avatar billede malenejakob Mester
08. december 2016 - 15:02 #1
fejltekst slet den