Avatar billede Lund Novice
04. januar 2017 - 10:22 Der er 1 løsning

Problem med Makro

Jeg kan ikke forstå at denne makro ikke virker - kan nogen hjælpe mig?
Jeg har selv "skramlet" den sammen og har ikke det store kendskab til VBA.
Den ser således ud:
Sub GemFilMedMakro()
'
' GemFilMedMakro Makro
'
Dim varWorkbookName As String
Dim sFileExtension As String
Dim ws As Worksheet
Dim filtype As String
Dim filnavn As String
Set ws = ActiveSheet
filtype = "xlsm": FileFormatNum = 52
filnavn = ws.Range("A5").Value & ", " & Range("A6").Value & "." & filtype

    Application.EnableEvents = False

    varWorkbookName = Application.GetSaveAsFilename(InitialFileName:=filnavn, _
    filefilter:="Excel-projektmappe med aktive makroer (*.xlsm), *.xlsm)", _
    FilterIndex:=1)

    If varWorkbookName <> "False" Then
        sFileExtension = CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetExtensionName(varWorkbookName)
        varWorkbookName = Left(varWorkbookName, Len(varWorkbookName) - Len(sFileExtension)) & "xlsm"
      ActiveWorkbook.SaveAs Filename = "A:\Faellesdrev\" & varWorkbookName, FileFormat:=52
    End If

    Application.EnableEvents = True

End Sub
Avatar billede Lund Novice
04. januar 2017 - 10:37 #1
Jeg skal måske tilføje, at det virker med at tage fat i celle-indhold, men ikke at få fat i det korrekte drev. Makroen bliver ved med at foreslå biblioteket "Dokumenter", som jo er standardopsætningen for Office, men ikke det jeg vil have den til.