Avatar billede nemlig Professor
09. januar 2017 - 20:47 Der er 5 kommentarer

MailGun og PHPmailer

Hejsa.
Jeg har nogle bookingsystemer kørende på danske webhoteller (Unoeuro, One.com, Wannafind, Surftown mfl.).
Når systemet sender mails, så sker det gennem webhotellets smtp-server. Jeg anvender PHPmailer.
Nogle gange kommer mailene ikke frem til modtageren og som regel hænger det sammen med, at smtp-serverens ip-adresse er blacklistet. Jeg har forstået det derhen, at webhotellerne løbende er udfordret af, at de havner på forskellige blacklister og det er umuligt at undgå grundet mange tusinde domæner på webhotellet og med programmer af forskellige kvaliteter. Fra tid til anden hackes nogles sites og anvendes til masseudsendelse af spam.
Jeg er af Unoeuro blevet opfordret til at sende mails gennem fx. www.mailgun.com.

Jeg er nu udfordret af, hvordan jeg får installeret Mailgun's Library.
På denne side er der en vejledning:

https://documentation.mailgun.com/libraries.html#php

Der står bl.a. en kommandolinje for installering af Composer. Men jeg har jeg ikke adgang til dette på webhotellerne og ved ikke, hvad jeg så kan gøre?

Nogen der har løsningsforslag?
Avatar billede Slater Ekspert
09. januar 2017 - 20:53 #1
Composer skriver bare en autoloader til filer. Du kan sagtens installere det lokalt, køre det der, og så uploade de filer den genererer (vendor-mappen) til serveren bagefter.
Avatar billede nemlig Professor
09. januar 2017 - 21:19 #2
#1 Tak for input. Jeg anvender  WampServer på min Windows maskine, men har kun arbejdet i localhost og phpMyAmin.
Hvor finder jeg kommandolinjen, hvor jeg kan skrive kommandoerne?
Avatar billede Slater Ekspert
09. januar 2017 - 21:44 #3
Det er en hvilken som helst terminal, du kan lide at bruge i Windows. Hvis du ikke har noget særligt installeret, så bare alm. kommandoprompt (cmd).
Avatar billede nemlig Professor
09. januar 2017 - 21:57 #4
Hmmm...jeg har nu prøvet i en kommandoprompt, at skrive:

Jeg har inden da skiftet til e:\wamp\www, hvor localhost peger.

Jeg får denne fejl:
'curl' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.
Avatar billede Slater Ekspert
09. januar 2017 - 22:08 #5
Curl er ikke installeret på Windows som udgangspunkt. Composer kommer med en exe installer til Windows af den grund. Brug den.