Avatar billede SVJ Novice
11. januar 2017 - 09:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Reference til filnavn

Kære Eksperter,

Kan I hjælpe mig med en formel, hvor jeg kan følgende:

Hvis jeg i en række celler har en reference til flere andre celler i en anden excel fil: fx: ='C:\Testmappe\Excel\Model 01\Version 1\[testark.xlsb]sheet1'!$AG$156 (værdien er en tal værdi).

og ønsker at ændre navnet til en anden excel fil fx:
='C:\Testmappe\Excel\Model 01\Version 1\[testark2.xlsb]sheet1'!$AG$156 (denne værdi er også en tal værdi)

Hvordan kan jeg så gøre det?

Mange hilsner
SVJ
Avatar billede kabbak Professor
11. januar 2017 - 10:29 #1
Brug søg og erstat
søg: [testark.xlsb]
erstat:[testark2.xlsb]
Avatar billede SVJ Novice
11. januar 2017 - 10:59 #2
Ja nogen gange lægger løsningen lige foran en :) Tak for det. Havde prøvet mange andre mere besværlige ting :)
Avatar billede Janina Praktikant
18. september 2021 - 10:20 #3
Hej
Jeg håber nogen kan hjælpe med et lignende problem.

Jeg har brug for at skabe en database, hvor filnavn ændrer sig.
Dvs., jeg har ca. 400 filer, hvor jeg kun har brug for en bestemt celle værdi.
Er der en måde, hvordan man kan hurtigt kopiere formlen, som den ovennævnte, således, at det er kun filnavn som ændrer sig (jeg har en database af de forskeliige filnavne).