Avatar billede sjssjdk Mester
26. januar 2017 - 12:48 Der er 4 kommentarer

Auto skjul tomme rækker frem til første fyldte velle med VBA

Hej.

Jeg skal bruge en funktion der automatisk skjuler x antal celler.

Jeg ved at jeg skal skjule fra E1 til første celle der er er udfyldt minus en.
Så hvis den første celle der er data i er celle M1 så skal der skjulle fra E til L (en celle foran den med data er)

Følgende funktion kan bruges til at finde den første celle der er udfyldt:
With Rows("1")
    .Find(what:="*", after:=.Cells(1, 1), LookIn:=xlFormulas).Activate
End With

Men hvordan får jeg skjult frem til den celle der er fyldt?

På forhånd tak.
Avatar billede excelent Ekspert
26. januar 2017 - 18:05 #1
Følgende kode skjuler evt tomme celler (kolonner) i E1:AA1 (første ikke tomme efter E1)

Range("E1:AA1").SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireColumn.Hidden = True

om den kan automatiseres er afhængig af din opsætning
Avatar billede sjssjdk Mester
27. januar 2017 - 06:54 #2
Det løste mit problem! mange tak :)
Avatar billede sjssjdk Mester
27. januar 2017 - 07:51 #3
Hej Excelent.

Det løste ikke helt mit probelm. Den skjuler alle tomme celler.
Jeg ønskede kun at skjule fra fra E1 og frem til første tomme celle.
Denne macro skjuler også eventuelle andre tomme celler mellem E1 og AA1, det ønsker jeg ikke.

Kan den justeres?
Avatar billede excelent Ekspert
27. januar 2017 - 19:49 #4
Denne skjuler konstanter :
Range("E1:AA1").SpecialCells(xlCellTypeConstants, 23).EntireColumn.Hidden = True

og denne skjuler formler
Range("E1:AA1").SpecialCells(xlCellTypeFormulas, 23).EntireColumn.Hidden = True

Anvend 1 eller begge