Avatar billede Mads Lindhardt Juniormester
29. januar 2017 - 20:52 Der er 2 kommentarer

God C# Guide til udregning af Moms

Hej Eksperter,

Nogen der kan linke til en C# Guide til hvorledes man kan udregne moms?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2017 - 00:57 #1
Hvad er problemet?

Matematikken i at udregne moms er jo triviel.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. januar 2017 - 10:46 #2
Det bedste er, at placere momsprocenten i en variabel så du kun skal rette ét sted hvis/når % rettes.
Og så lige tage beslutningen om tallet skal stå som 25 eller 0,25 - personligt foretrækker jeg det sidste. Bruger vil på sin side nok vælge, at det på 'parametre-siden' vises som 25, så omregn før det gemmes.
Tillæg moms: beløb*(1+momsprocent)
Fratræk moms: beløb/(1+momsprocent)