Avatar billede Morten Professor
01. februar 2017 - 20:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mysqli kryptering af password men skal nu til at log ind

Hej Eksperter

Jeg har denne stup php kode som jeg har brugt til at logge ind med, uden krypteret pass.
Er nu gået igang med at kryptere mine pass når jeg opretter brugere, og det virker rigtig fint."Sikke en masse vrøvl der står :oP" men jeg ved ikke hvordan jeg får hentet dem ud igen så man kan logge ind igen med sit password.

session_start();
if($_SERVER["REQUEST_METHOD"] == "POST")
{
// username and password received from loginform
$brugernavn=mysqli_real_escape_string($con,$_POST['brugernavn']);
$kode=mysqli_real_escape_string($con,$_POST['kode']);
$sql_query="SELECT id FROM tbl_medlemmer WHERE brugernavn='$brugernavn' and adgangskode='$kode'";
$result=mysqli_query($con,$sql_query);
$row=mysqli_fetch_array($result,MYSQLI_ASSOC);
$count=mysqli_num_rows($result);// If result matched $username and $password, table row must be 1 row
if($count==1)
{
$_SESSION['brugernavn']=$brugernavn;
$_SESSION['adgangskode']=$kode;

" lige uden mine forsøg" if (password_verify($password, $hashedPassword)) {

"Og med forsøg" if (password_verify($_SESSION['adgangskode'], $kode)) {

echo "<script> window.location.replace('****/*******.php?id=1&mid=1') </script>" ;
// Correct password
//Set the session variables/whatever else you would like to do now that we have verified that the user has the correct password.

} else {

//Redirect the user/inform them that they have the incorrect username/password combination.
$error="Username or Password is invalid";
}

Håber der er nogen der har tid og løst til at hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede Morten Professor
01. februar 2017 - 21:26 #1
Så har jeg prøvet det her for hentet min hash kode men kommer ikke videre:
if ($stmt = $con->prepare('SELECT `id`, `adgangskode` FROM `tbl_medlemmer` WHERE brugernavn = ?' )) {
        /* Bind parametre */
        $stmt->bind_param('s', $brugernavn);

        /* Sæt værdier på parametrene */
        $brugernavn = $_POST['brugernavn'];

        /* Eksekver forespørgslen */
        $stmt->execute();

        /* Bind resultatet */
        $stmt->bind_result($id, $adgangskode);

        while ($stmt->fetch()) {
            $adgangskode;
            if (password_verify($_POST['adgangskode'], $adgangskode)) {
echo "<script> window.location.replace('admin/index_forside.php?id=1&mid=1') </script>" ;
// Correct password
//Set the session variables/whatever else you would like to do now that we have verified that the user has the correct password.

} else {

//Redirect the user/inform them that they have the incorrect username/password combination.
echo "Username or Password is invalid";
}
Avatar billede Morten Professor
01. februar 2017 - 21:30 #2
YES fik det til at virke havde lige set forkert af min $_POST den henviste til adgangskode i stedet for kode :o)

Hvis der er, er der noget jeg skal tage højde for når jeg gør det på denne måde.