Avatar billede Jensenjo Juniormester
13. februar 2017 - 08:23 Der er 5 kommentarer

Simpel webshop - umbraco cloud

Vi bruger umbraco cloud - og er som sådan også glade for det. Nu vil jeg gerne oprette nogle simple tabeller - med varenumre priser etc (nærmest som en webshop) hvor kunden kan returnere(sende på email) en formular med det de nu vælger i tabellen. Da vi ikke har adgang til noget database spørger jeg her om det kan lade sig gøre med noget html?
Avatar billede softspot Forsker
13. februar 2017 - 10:15 #1
Tjek denne sektion på Our: https://our.umbraco.org/documentation/Umbraco-Cloud/Databases/

Forstår jeg dokumentationen korrekte, vil jeg mene du kan bruge databasen, som hidtil, når først du har forbundet til den.
Avatar billede Jensenjo Juniormester
13. februar 2017 - 10:36 #2
Desværre har jeg ikke adgang til databasen - det er det der er problemet, så ville gerne bare lave det "lokalt" - men det er åbenbart ikke en mulighed
Avatar billede softspot Forsker
13. februar 2017 - 10:41 #3
Du kan vel altid oprette en database i Azure og forbinde dit site til den database, eller hvad?

Jeg har ikke praktisk erfaring med Umbraco Cloud, så jeg kan ikke be- eller afkræfte din påstand om, at du ikke har adgang til databasen (selvom artiklen jeg refererer til giver en andet indtryk).
Avatar billede softspot Forsker
13. februar 2017 - 10:42 #4
Ret beset kunne du også have en database liggende på din egen server (hvor du har åbnet for adgang udefra - dvs. din Umbraco Cloud-løsning) og så forbinde til den database fra sitet.
Avatar billede Jensenjo Juniormester
13. februar 2017 - 10:52 #5
Ja - det bliver nok det jeg går igang med at arbejde med