Avatar billede M_M Mester
17. februar 2017 - 20:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke erstatte teksten #REFERENCE! i en VBA-makro

Hej

Jeg kan ikke lave en makro, der erstatter nedenstående tekst med anden tekst - og nedenstående ER indsat som tekst og ikke formel:-):
#REFERENCE!

Uanset hvordan jeg prøver at skrive en makro til at lave en søg-erstat af ovenstående tekst med en tom celle virker makroen ikke - men så snart jeg erstatter teksten med en anden tilfældig tekst virker det fint. Det er som om, at Excel ikke vil acceptere ovenstående som noget, der kan erstattes. F.eks. virker nedenstående makro ikke, selv om teksten #REFERENCE! står i en celle i kolonne D.

Nogle ideer? :-)

Sub FjernTekst()
Worksheets("Ark1").Columns("D").Replace What:="#REFERENCE!", Replacement:="", SearchOrder:=xlByColumns, MatchCase:=True
End Sub

Mvh. Martin
Avatar billede excelent Ekspert
17. februar 2017 - 20:28 #1
Sub FjernTekst()
Columns("D:D").Replace "*#REF*", "", xlWhole
End Sub
Avatar billede M_M Mester
18. februar 2017 - 09:50 #2
Super, takker. Jeg er lidt nysgerrig - må jeg spørge om du ved, hvorfor denne løsning virker - med dette antal stavelser ? For hvis jeg prøver med bare een stavelse mere før sidste * virker makroen ikke. Umiddelbart undrer det mig, men der er garanteret en årsag:-)
Avatar billede excelent Ekspert
18. februar 2017 - 10:52 #3
Den amerikanske pendant til #REFERENCE! og dermed i VBA er #REF!