Avatar billede PolleKolding Mester
21. februar 2017 - 12:06 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Rundt bliver ovalt

Kære Ekspert.
Jeg har en bærbar computer.
Jeg har opdateret til windows 10
Problemet er, at på skærmen trækkes billedet ud, så det der skal være rundt bliver ovalt osv.
Så har jeg forsøgt at ændre skærmstørrelse gennem avancerede skærmindstillinger men der er kun 2 at vælge i mellem:
1024 x 768 (Anbefalet)
  800 x  600
Så har jeg forsøgt at opdatere skærmkortet, men det har ikke hjulpet.
Skærmkortet: AMD Mobility Radeon HD 5000 Series
        ATI Mobility Radeon HD 4200 Series.
Jeg ved ikke hvorfor der er 2 oplysninger  om skærmkort.
Jeg har forsøgt at opdatere dem begge, men får svaret ? Det bedste anvendes allerede eller sådan noget?..
Det jeg har brug for er flere skærmindstillinger så jeg kan finde den der giver det rette billede.
Det var en lang forklaring, men jeg håber eksperten kan hjælpe mig.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. februar 2017 - 12:22 #1
Ellers Kig i Enhedshåndteringen om der er mangler der?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. februar 2017 - 12:32 #2
Automatisk søg og installer Radeon
http://support.amd.com/en-us/download/auto-detect-tool
Avatar billede INK Ekspert
21. februar 2017 - 20:35 #3
Er det kun skrivebordsbilledet? eller er det i alle programmer, websider m.v.??
Avatar billede PolleKolding Mester
22. februar 2017 - 14:10 #4
Tak for din henvendelse.

Dejligt at være juniormester som 77 årig.

Fejlindstillingen så cirkler bliver til ovaler og kvadrater til rekstangler er kun når jeg anvender windows 10 Home.

Mit Windows 10 er opgradering fra windows 7, 32 bit. Home

Når jeg kører windows 7 er opløsningen 1366 x 768 men den findes ikke i mit windows 10, her er alene 1024 x 768 og 800 x 600.

Mit Windowa 10 er opdateret.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. februar 2017 - 14:22 #5
Har du prøvet at installere det link jeg lagde i #2
det er ATI Radeon Catalyst som selv finder Driverne til deres Skærmkort
som understøttes af Windows 10
http://support.amd.com/en-us/download/auto-detect-tool
Avatar billede PolleKolding Mester
22. februar 2017 - 15:20 #6
Kære PoKo1
Ja, det har jeg prøvet, og blev meget forvirret, forstod ikke rigtigt hvad der skete, men så vidt jeg kan se er skærmdriveren ikke blevet ændret.

Har du set mit svar til ink  #4

Håber på en løsning.

PS: Mit engelske er heller ikke noget at skrive hjem om., Måske derfor jeg blev forvirret.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. februar 2017 - 16:07 #7
Ja Det har jeg læst derfor troede jeg ikke at du havde prøvet Catalyst!
Der for vil jeg råde dig til at fjerne Radeon fra Programmer og Funktioner i Kontrolpanelet.
Nu skriver du ikke hvilken PC. Type det drejer sig om men Mobility fortæller at det er en Bærbar men disse oplysninger kan være en ledetråd til den rigtige driver!
Avatar billede PolleKolding Mester
11. marts 2017 - 17:04 #8
Finder nok frem til den rette metode, tak for hjælpen
Polle