Avatar billede Uvanga Ekspert
23. februar 2017 - 14:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Letnet mail - forsvundne mails.

Mine forældre har i flere år haft letnet mail. Ovenikøbet pro udgaven, som man betaler for. For ca. et år siden forsvandt alle mail fra alle mapper. Det var lidt frustrerende. Adskillige mail til deres support gav aldrig svar. Som om de er bedøvende ligeglade, de kunne da i det mindste skrive at det rager dem en fjer! Efter lidt (meget) tålmodig venten, ringer jeg dem op ultimo 2016, de svarer godt nok telefonen, men nærmest en sludder for en sladder, og at det går iorden til Januar(2017) Men ak, intet er sket. Og en ny mail (for 4 dage siden) til support er ligeledes ubesvaret. Er der nogen der har erfaring med dette selskab?
Det skal retfærdigvis siges at mails efter det fatale forsvindingsnummer, gemmes ok. Sagen er bare at der lå en del billeder, samt dokumenter i de forvundne mail. Så et lille bitte svar fra letnet ville have været på plads, enten mails kunne reddes eller ej. Med mindre som nævnt at de er forholdsvise, komplet trekvart ligeglade.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. februar 2017 - 11:45 #1
Jeg har været ind på Letnets hjemmeside.

På siden står følgende ordlyd:

Status

"Det er i øjeblikket ikke muligt at købe LetNet-programmet her på siden.

Eksisterende LetNet-kunder er stadig velkomne til at ringe til Kundeservice på 77 34 40 19

Du kan også prøve at besøge dukaPC for at se en alternativ løsning"

Jeg synes ærlig talt ikke det virker særlig seriøst, for nu at sige det pænt.
Jeg har også været inde på forbrugersitet Trustpilot,men der er ingen anmeldelser overhovedet.

https://dk.trustpilot.com/review/www.letnet.dk

https://dk.trustpilot.com/review/www.dukapc.dk
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. februar 2017 - 14:01 #2
Tak for input.
Jo jeg har set meddelelsen på Letnet hjemmeside. Det er samme besked som for >1 år siden, så der er vist ikke meget håb om at få de mistede mails igen. Det kunne dog være rart at vide hvad der skete, og ikke mindst om det risikerer at ske igen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. februar 2017 - 14:18 #3
Jeg må desværre indrømme at det ikke ligefrem ser specielt lyst ud mht. at få dine mistede mails igen :-( Det bliver ligeledes svært for ikke at sige umuligt at få noget at vide om dette firma, der uden tvivl har en temmelig flosset moral. Kundeservice er vist for dem en by i Rusland.
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. februar 2017 - 15:15 #4
#3 Helt enig i din mening vedr. kundeservice, eller hvad man kan kalde det. Bare lidt trist hvis firmaet er på "vej i graven" da det er et godt program for ældre. Anbefales af både den ene og den anden organisation. Gad vide hvad de siger! Jeg har kontaktet et par organisationer, uden de dog har svaret :-|
Hvis man kan leve med usikkerheden, er programmet i bund og grund ok. Men jeg mener godt Letnet kunne svare på mail henvendelser.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. februar 2017 - 16:39 #5
Der er desværre alt for mange useriøse firmaer rundt omkring. Man kan bare se i DRs forbrugerprogram Kontant. Det er faktisk rystende at tænke på.
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. februar 2017 - 03:10 #6
Selvom ens mail ligger  hos udbydere bør man selv backe op - f.esk installered thunderbird på en eller flere PC - sæt den op til at hente mails gemmelokalt - men også lade mails forblive hos mailudbyderen. Gmail - hotmail eller hvad andet.
Avatar billede Uvanga Ekspert
28. februar 2017 - 09:42 #7
#6
Jo det er korrekt.
Det der faktisk irriterer mig mest, er de manglende svar fra de mange mails jeg har sendt til letnet-support.