Avatar billede fiberflux Praktikant
25. februar 2017 - 13:52 Der er 4 kommentarer

Web Support Platform - Video, Dokumenter og Chat/Tale

Hej med jer,
Har lige et spørgsmål omkring hvilken platform der understøtter flg.:

Jeg skal leverer tekniske råd og vejledning til kollegaer i marken. Jeg forestiller mig at jeg via deres mobil kamera kan se hvad der er 'problemet', dog uden at de kan se mig (á la Facetime). Herefter skal jeg så kunne drag/drop dokumenter/videoer til deres skærm, hvorpå jeg kan tegne/indikere hvad de skal være opmærksomme på. Endvidere skal jeg kunne skrive beskeder til dem, samt have mulighed for at tale Live med dem. Alt kommunikation skal optages/gemmes på min maskine, men ikke kunne optages/gemmes på deres enheder.
Er der nogle af jer der har erfaringer med en sådan platform?
Ser frem til at høre fra jer.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. februar 2017 - 15:17 #1
Jeg vil tro at du kan købe dig til en tilrettet variant af TeamViewer. De er fleksible, hvis bare kundegrundlaget er der.
Bemærk at de mobile enheder skal være Android, da IOS ikke tillader live præsentation af desktoppen - kun screenshots.
Avatar billede fiberflux Praktikant
25. februar 2017 - 17:08 #2
Hej CRKrogh
Tak for dit svar. Teknikkerne i marken har både android og IOS - så Teamviewer er vist ikke en mulighed. Jeg har kigget på Tango App - men den kan så vidt jeg har kunnet læse mig til ikke tilpasses.
Håber at der er nogle af jer andre der muligvis er stødt på tilsvarende løsninger
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. februar 2017 - 17:19 #3
Du får et langt bredere udvalg, hvis jeres folk i marken har adgang til en laptop med et webcam, f.eks. noget i retning af Lenovo X201i.
Hav det med i overvejelserne, når det skal besluttes om I kan finde en passende løsning til det nuværende setup, eller om I er nød til at tænke lidt længere ud af kassen.
Avatar billede fiberflux Praktikant
25. februar 2017 - 20:38 #4
Vi har tidligere benyttet bærbare med webkameraer på forlængerledninger. Vores problem består i adgangsforholdene til de tekniske installationer. Her er det ikke altid muligt at komme ordentligt til tingene. Derfor satser vi på mobilerne - dem har teknikkerne alligevel altid ved 'hånden'. Men tak alligevel for dine inputs...