Avatar billede havmaage Juniormester
27. februar 2017 - 13:56 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

mangler hjælp ti lregular expression på filnavn

Hejsa,
Jeg har brug for en regular expression der vælger der matcher på
alle filnavne på følgende måde

kasse.270217

dvs. det kunne være fedt med en regular expression der kunne matche
på at de første 5 chars er = kasse på plads 6 er der . og de sidste 6 chars er dagens dato altså 27-02-2017

Kan det overhovedet lade sig gøre-.
Det skal bruges i forbindelse med at der skal indlæses filer fra et ftp site. og jeg ønsker kun filen kasse.<dato>
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2017 - 14:17 #1
Hvorfor lave regex match?

Er det ikke bare at konstruere det rigtigt navn og saa tage den file (eller teste paa om den eksisterer)?
Avatar billede havmaage Juniormester
27. februar 2017 - 14:57 #2
Jo under normale omstændigheder ville det også være min strategi.
Grunden er den at processen er konstrueret i et etl tool hvor der ikke er et filnavn property men kun file filter regex property.

Dvs. at sætter jeg ikke et filter på laves der get på alle filer i ftp biblioteket. dokumentationen fortæller mig at jeg skal sætte en java regex pattern på. Derfor har jeg spurgt i denne kategori.
Jeg er ikke skarp i Regulære udtryk og ville prøve om der var et "lavt hængende æble" herinde.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2017 - 15:13 #3
Jeg tror ikke at du kan fiske dagens dato i en regex.

Du kan narurligvis teste paa formatet:

kasse\.\d{6}

men der er sikkert kun filer i det format i directory.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2017 - 15:15 #4
Java regex er helt standard regex.

Jeg bruger faktisk tit Java's dokumentation som regex dokumentation.

http://docs.oracle.com/javase/8/docs/api/java/util/regex/Pattern.html
Avatar billede havmaage Juniormester
27. februar 2017 - 15:50 #5
Tak for det.