Avatar billede petert Forsker
01. marts 2017 - 10:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan rettes egenskaber for flette fldt.

Hej
jeg kører Word 2010 og har lavet et brevfletning med data fra excel liste.(2010)
mit problem er felter med beløb vises i word som
eks. 63,0952 det skulle være 63,10 kr.
hvis jeg højre klikker på feldtet det sådan ud {MERGEFIELD "Beløb_1" }
Hvad skal jeg formaterer kolonnerne i excel?
hvordan formaterer jeg felterne i word.?
er der nogle der har et bud.
på forhånd tak.
mvh
Petert
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
01. marts 2017 - 10:45 #1
Se mit svar #2 i følgende tråd og se #7 for flere oplysninger:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1011079?nid=17437
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2017 - 10:47 #2
jeg mener at huske, at man skal indstille det i den originale source (altså din excel liste) - der skal dun ok formaterer feltet således at det er med 2 kommaer, og runde op, hvis det skulle være - word overtager formatteringen
Avatar billede petert Forsker
01. marts 2017 - 11:30 #3
Hej Lene
jeg har lige set dit forslag, (som du tidligere har hjulpet mig med.
Men jeg kan ikke få det til at virke.
feltet skrives som 63,0952
men skal skrives som 63,10 kr.
eller kr. 63,10
hvad gør jeg galt?

Ps min gl. vejledning fra dig er bortkommen.
på forhånd tak
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
01. marts 2017 - 12:35 #4
Nu kan jeg jo ikke se dit dokument og se, hvad du har lavet ;-). Men:
Udskift punktum med komma i switchen, hvis komma er decimaltegn:

\# 0,00

Hjælper det?
Avatar billede petert Forsker
01. marts 2017 - 13:59 #5
Nu er jeg tilbage og det lysner lidt. \# 0,00 er på plads og virker.
men hvordan får jeg indsat kr. i koden
eks 61,10 kr. eller kr. 61,10
lige nu ser feltet sådan ud,    MERGEFIELD "Beløb_1" \# 0,00
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
01. marts 2017 - 14:57 #6
Feltkode med kr. efter tal ? bemærk. hvor der er anførselstegn:
{ MERGEFIELD Beløb_1 \# "0,00 kr." }

Du kan udelade anførselstegn omkring feltnavnet men ikke omkring det sidste.
Avatar billede petert Forsker
01. marts 2017 - 15:30 #7
Tak for din tålmodighed og hjælpen Lene. nu virkede det.
mvh
Petert