Avatar billede havmaage Juniormester
06. marts 2017 - 09:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

database skema exportered til xml

Hej
Jeg leder efter noget xml data jeg kan bruge til at teste med.
Jeg har brug for en datamodel exporteret i xml format med tilhørende xsd

Jeg har ledt efter noget f.eks northwind fra microsoft eller lign test databaser men har ikke fundet noget hvor detr er eksporteret til xml.

Det er meningen jeg skal gå fra xml til indlæsning i en relationel database.
Avatar billede acore Ekspert
06. marts 2017 - 09:11 #1
phpmyadmin kan eksportere til xml, så hvis du har eller kan få dine data i mysql, er det let.

Eller misforstår jeg dit spørgsmål?
Avatar billede acore Ekspert
06. marts 2017 - 09:18 #2
Eller også læste jeg det ikke ordentligt. Overså det med xsd. Så duer min løsning ikke.
Avatar billede havmaage Juniormester
06. marts 2017 - 09:57 #3
Ja det tror jeg :-) det jeg gerne ville var en xml fil med data og en tilhørende XSD fil.
Hvad data indeholder er ligegyldigt bare det er en relationel model. Svarende f.eks til at eksportere microsofts nortwwind database ud i en xml fil.
Jeg har desværre ikke selv adgang til at gøre det. Jeg håbede der lå noget man kunne hente et eller andet sted.
Avatar billede havmaage Juniormester
06. marts 2017 - 10:55 #4
Har selv løst det, fik en kollega til at eksportere en lille testdatabase til xml.