07. marts 2017 - 09:34 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Pc gemmer ikke skrivebord ved slumring

Hej.
Min pc vil pludselig ikke gemme skrivebordet, når skærmen lukkes ned og den sættes til at slumre.
Det resulterer i, at den efter login starter fuldstændig som den har været slukket, og ingen af mine dokumenter eller åbne sider er husket.

Har prøvet forskellige forslag fra forskellige sider, men intet synes at hjælpe. Har prøvet at formatere pc'en, men den vil ikke nulstille til fabriksindstillinger heller.

Det er en HP Probook 430 G1, Windows 10.
Håber, nogen derude har en løsning. Mange tak.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2017 - 13:26 #1
kan du forklarer mig
1. hvordan har du formateret din pc ? =
2. hvordan har du installeret den igen ,
2.1 bruger du iso fil / cd / recovery som er på pcen
07. marts 2017 - 13:41 #3
Hej Lars.

Jeg har prøvet at nulstille til fabriksindstillinger, men der sker fejl ved nulstilling.
Så det synes ikke at være en mulighed at formatere gennem windows.

Dvs der ikke er ændret noget på pc, da windows/pc ikke tillader/vil det.

Vh
07. marts 2017 - 13:47 #4
Hej milter.

Ummidelbart synes jeg ikke hiberfil.sys lader til at være problemet, da det ikke er fordi, den ikke kan gå i dvale, men simpelthen ikke "vågner" ordentligt op fra slumring.
Det er tværtimod ligesom den har genstartet under slumring, og den derfor efter login er som startet forny.

Vh
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2017 - 13:57 #5
Ok jeg vil gerne  guide dig igennem en ren installation  af din pc .
Du skal bare have en 4 GB USB stik hvis du har så skal jeg nok skrive steppende
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2017 - 13:59 #6
Men vi kan også prøve at fejlsøge dit problem
07. marts 2017 - 14:12 #7
Jeg tror, jeg er nået dertil, hvor en clean install ville være godt for pc'en, da den heller ikke er blevet "støvsuget" i dens 2 års levetid.

Så du må meget gerne skrive steppende :)
Så vil jeg prøve mig frem, når jeg har fået fat i en tom USB på 4GB!
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2017 - 14:42 #8
skal lige vide har du 64 gb eller 32 gb ?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2017 - 14:42 #9
ops der skal stå har du 2gb eller 4gb xD
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2017 - 14:44 #10
32 bit = 4gb
64 bit = 4bg op
07. marts 2017 - 14:47 #11
Pc'en kører Windows 10, 64 bit.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2017 - 15:37 #12
her er hjemmesiden som du kan følge jeg mangler lige skrive det sidste færdig :)

https://larsstoltenborg8.wixsite.com/windows10
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2017 - 15:51 #13
bare glem det jeg lige har sendt til dig laver en video det meget hurtiger :)
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2017 - 16:13 #14
du kan altid se denne video hvis du ikke vil vente :)
https://www.youtube.com/watch?v=SKbR6XT7fcA

jeg laver en video, den er klar indefor 24 timer , lægger den ud så må du om hvad du ville :)
07. marts 2017 - 16:27 #15
Ok. Du skal have mange mange tak for dine råd og hjælp Lars. Jeg markerer dig som løsning ?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2017 - 17:07 #16
download denne fil: følge videon hvis der noget du ikke forstår skrive endelig
https://drive.google.com/open?id=0B-DGwNLk98Dqak85ZG5rWVBLOXc

se video:
https://youtu.be/zNajwfFtOsA
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2017 - 17:32 #17
Håber du får installeret din Windows igen med hjælp fra Lars Stoltenberg.

Men følger man den fremgangsmåde som Microsoft har valgt, går man ind her
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Her kan man så vælge at hente den version der passer til den pågældende pc man sidder ved.
Man downloader Media Creator Tool og kører denne.
Der fremkommer en guide der fortæller hvad man skal gøre. Her kan man vælge at bare hente .iso og så brænde det ud på DVD som diskafbildning efterfølgende, eller man kan oprette mediet på usb. Dette sker helt automatisk hvis dette vælges, og usb der skal være på 4 gb bliver lavet klar til brug.
Ps alt data på usb bliver slettet da den formateres.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2017 - 17:37 #18
Når programmet køres vælges
"opret installationsmedier til anden computer. I næste billede fremkommer hvilken version der hentes. Husk at se at der er tjekket af at "brug de anbefalede instillinger til denne pc" er tjekket af. Næste billede vælges så enten usb eller .iso.
Vil klart anbefale at vælge usb da det bliver installeret hurtigere på den måde.
I næste billede der fremkommer skulle din usb hvis den er monteret gerne fremkomme og mediet oprettes på denne
07. marts 2017 - 19:43 #19
Ok. Det lyder godt. Tak for info, 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2017 - 19:53 #20
Velbekomme.
Avatar billede Kaushal Malkan Praktikant
13. december 2017 - 12:26 #21
Här är stegen för att inaktivera "Viloläge":

Skriv in "Kommandotolk" inuti sökfältet i Start-menyn.
Högerklicka på kommandotolken och klicka på "Kör som administratör".
I fönstret för Command Prompt skriver du "powerful -h off" och trycker på "Enter" -knappen.
Skriv "exit" och tryck på "Enter."
Starta om datorn.
Dessa steg kommer att ta bort hiberfil.sys filen automatiskt efter att ha stängt av viloläge. Således befriar den värdefulla hårddiskutrymmet på datorn.

Källa: TechWhoop (https://www.techwhoop.com/delete-hiberfilsys-file/)