Avatar billede sysop Juniormester
09. marts 2017 - 06:42 Der er 8 kommentarer

Forsendelseslabels.

Hej

Jeg har lavet et excelark med forsendelsesdata. På arket har jeg lavet antal kolli.
Jeg var måske naiv og tror, at jeg så bare i Word (2013) kunne lave forsendelser og jeg så på en eller anden måde kunne angive udfra antal kolli hvor mange af samme labels jeg ville have ud.

Nogen der har gode ideer til det?

Eller evt andre muligheder. Det skal bare være med Excel som udgangspunkt.
Avatar billede ebea Ekspert
09. marts 2017 - 08:32 #1
Er det til forskellige adresser du skal lave hver kolli til? Eller er det til alle kolli pr adresse?
Avatar billede sysop Juniormester
09. marts 2017 - 09:01 #2
Det er en liste med eksempelvis 10 forskellige adresser og så er det også forskelligt hvor mange kolli der er pr adresse,
Avatar billede ebea Ekspert
09. marts 2017 - 09:46 #3
Har du prøvet at lave fletning af adresserne fra Excel, til Word og så der hvor der er flere kolli pr. adresse, sæt dit udprint til X antal. Ville det ikke være det nemmeste?
Avatar billede sysop Juniormester
09. marts 2017 - 10:13 #4
Ja fletningen virker helt fint. Det var blot for IKKE manuelt at skulle tage stilling til antal labels men bare lave fletningen og så trykke print.
Avatar billede ebea Ekspert
09. marts 2017 - 10:42 #5
#4 - Jeg har ikke set nogen løsninger i den retning, hvor antal labels, bestemmes ud fra et antal i Excel (Fletningen gir' ikke den mulighed).
Men du kunne jo f.eks. sætte den samme adresse X gange i excel, til dem der skal have flere kolli på samme adresse, så havde du løst problemet den vej rundt.
Avatar billede finb Ekspert
09. marts 2017 - 12:49 #6
# 5 = god ide !
-ellers skal du, efter flet, over i vba,
og sætte antal copies = kolli
Avatar billede sysop Juniormester
09. marts 2017 - 12:58 #7
Finb. Se det var nok mere sådan noget jeg var ude efter. Man kan vel godt lave en makro i Word eller? Kan du guide mig lidt videre?
Avatar billede finb Ekspert
11. marts 2017 - 09:00 #8
Har ikke lige tid til at skrive den for dig, men prøv
at indspille en alm. makro, hvor du i print-dialogboksen
skriver fx 5 i antal print.
Bagefter nær-studerer du makroen og ser,
hvordan det kunne gøres.