Avatar billede TTA Seniormester
10. marts 2017 - 09:30 Der er 2 kommentarer

Langsom/manglende download fra OneDrive

Jeg har nogle udfordringer med mit OneDrive, når jeg tilgår det via appen min mobiltelefon.

Uanset hvilken fil jeg forsøger at åbne (downloade), så viser displayet blot f.eks.  ?Downloader? Filnavn.doc? 0%... 0 KB/89 KB?. I 9 ud af 10 tilfælde så sker der slet ingenting. Efter 1½ time, så får jeg at vide at filen ikke kan downloades eller at jeg ikke har tilladelse til det. Når jeg en sjælden gang ?får lov? til at åbne filen, så sker det også først efter MEGET lang ventetid.

Det er primært små Word- og Excel-filer, jeg har brug for at tilgå, og ingen af dem overstiger 1 MB, så det kan ikke være pga. filstørrelsen at det OneDrive giver op.

På min PC er der ingen problemer overhovedet. Men på min mobiltelefon sker der intet?

Nogen, der ved hvorfor OneDrive hænger i bremsen!?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2017 - 11:37 #1
der er en begrænsning af OneDrive når du kører via mobilnet - så prøv at hente filerne når du er på wifi;
også: har du nok plads på telefonen, eller er du ved at løbe tør?
Har du prøvet at genstarte telefonen? (man bør slukke og tænde sin telefon en gang om ugen)
Avatar billede TTA Seniormester
10. marts 2017 - 13:39 #2
Hmm, ja, man må sige at det er en effektiv begrænsning, hvis jeg slet ikke kan bruge OneDrive via mit mobilnet. Det må så være en begrænsning OneDrive har lagt ind, for alle andre apps og datakrævende services fungerer fint på telefonen. Det gør efter min mening OneDrive-appen ubrugelig, hvis jeg kun kan bruge den, når jeg er i nærheden af et (åbent) wifi-netværk.

Der er rigeligt med plads på telefonen - så et dokument på 100KB burde den nok kunne klare.

Og ja, jeg havde telefonen slukket så sent som i går...