Avatar billede richardjensen Seniormester
10. marts 2017 - 17:12 Der er 7 kommentarer

Thunderbird

Før yousee-tiden har jeg anvendt thunderbird.
Har så prøvet youseemail, som ikke er tilfredsstillende, (ud ! ! )
Nu har jeg geninstalleret thunderbird,-og inst. forløb glat.
Men det virker ikke korrekt. Jeg kan skrive mail - men ikke sende/modtage.
Der må  være 'noget' jeg ikke ser - men hvad ?
Avatar billede amite Mester
10. marts 2017 - 17:33 #1
Det er lidt svært at svare på ud fra det som du har beskrevet. Det er lidt som at skrive "Min bil virker ikke. Sidst jeg havde en bil virkede den fint. Hvad er der galt?" Ja...øhm....

Men overordnet set skal du bruge 4 ting for at sætte mailen op til at sende og modtage:

- Adressen på den indgående mailserver (IMAP, eller måske POP3)
- Adressen på den udgående mailserver (SMTP)
- Brugernavn
- Kodeord

Hertil skal du så også vide om serveren skal snakke krypteret (TLS/SSL) eller ikke krypteret, samt hvilket port. Når du har angivet dette korrekt i Thunderbird, så skal det virke.
Avatar billede richardjensen Seniormester
10. marts 2017 - 21:18 #3
#1 Jeg forstår udmærket dine tanker om forslag,hvis  "min bil ikke virker", så kunne det være relevant at starte motoren , eller se om der en sådan !
Min opsætning er med pop3.mail.dk og asmtp.mail.dk,og min pw. er accepteret så langt,at jeg kan skrive mail, men forsøg på at sende/modtage lykkes ikke.
Portnumre 110/587 er som  systemet har valgt, - måske skal jeg kigge det lidt efter.
#2  i "prøv dette" nævnes mailsupport, - det har jeg brugt for nogle år  siden, -det skal jeg lige prøve igen.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. marts 2017 - 21:27 #4
du lagde også mærke til at de fraråde denne metode.
Yousee
Yousee har lavet et lille, smart opsætningsprogram, der kan gøre det ekstremt nemt at opsætte din konto på en Windows-computer. Du kan hente programmet på Yousees websted. Bemærk, programmet kan fjerne eksisterende konti - lad være med at bruge den funktion.

BTW linket virker ikke
jeg tror det skulle være dette
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport
Avatar billede amite Mester
10. marts 2017 - 21:42 #5
Hvad skriver den helt præcist når du trykker send/modtag. Hvad er fejlen?
Avatar billede richardjensen Seniormester
21. april 2017 - 17:19 #6
Nu virker thunderbird (både ud og ind) , jeg har ikke nogen sikker forklaring, - det generer mig naturligvis, ( kan en virus være skyldig ? ).
Avatar billede amite Mester
06. juni 2017 - 13:32 #7
Ja, omend det er mere sandsynligt at det skyldes noget andet. Det kan være noget med forbindelse, men også meget vel hænge sammen med at du måske har forsøgt for mange gange og derfor har været midlertidigt blokeret. Nu hvor der så er gået noget tid er blokeringen automatisk blevet fjernet og du kunne så igen hente post. Men det er naturligvis gætværk...