Avatar billede themask888 Juniormester
16. marts 2017 - 16:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hackerangreb?

Hej

Tror jeg har været udsat for et hackerangreb. Fik et telefonangreb fra folk som påstod de var fra Microsoft tech support. De havde en del information som gjorde at jeg gav dem adgang, men jeg fattede mistanke senere hen pga de spørgsmål de havde og valgte at lægge på.

Men undervejs genstartede jeg PC'en, hvor den installerede nogle Windows Updates (genstart var planlagt inden dette opkald). Under genstart arbejdede PC på update, og genstartede igen. Det underlige er at da PC startede op igen, var baggrund og udseende ændret.

Har prøvet at køre en system restore, men får beskeden:
"System Restore did not complete successfully. Your computer's system files and settings were not changed.
Details:
System restore failed while restoring the directory from the restore point.
Source: AppxStaging
Destination: %Programfiles%/Windowsapps
An unspecified error occurred during System Restore. (0x80070091)

Jeg har kørt en Hijack this - log er kopieret nedenfor. Er p.t ved at køre en fuld system scan med Microsoft Safety Scanner.

Er der nogen herinde der har mulighed for at se log-filen igennem, og give nogle råd til hvad jeg kan/skal gøre nu?

Windows 10 x64
Intel Core i5-7200 CPU 2.5Ghz

Mvh
Themask888

Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\HP\HP JumpStart Bridge\HPJumpStartProvider.exe
C:\Users\Mazen\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Drive\googledrivesync.exe
C:\Program Files (x86)\HP\HP System Event\HPMSGSVC.exe
C:\ProgramData\Oracle\Java\javapath\java.exe
C:\Program Files (x86)\UPS\WSTD\WSTDMessaging.exe
C:\Program Files (x86)\Dropbox\Client\Dropbox.exe
C:\Program Files (x86)\UPS\WSTD\UPSNA1Msgr.exe
C:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare\Wondershare Helper Compact\WSHelper.exe
C:\Program Files (x86)\HP\HPAudioSwitch\HPAudioSwitch.exe
C:\Users\Mazen\Desktop\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.bing.com?pc=HRTE
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = %11%\blank.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\GROOVEEX.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_121\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_121\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: HP Network Check Helper - {E76FD755-C1BA-4DCB-9F13-99BD91223ADE} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPlugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HPMessageService] C:\Program Files (x86)\HP\HP System Event\HPMSGSVC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPRadioMgr] C:\Program Files (x86)\HP\HP Wireless Button Driver\HPRadioMgr64.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dropbox] "C:\Program Files (x86)\Dropbox\Client\Dropbox.exe" /systemstartup
O4 - HKLM\..\Run: [BCSSync] "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
O4 - HKLM\..\Run: [WSUpdater] C:\PROGRAM FILES (X86)\UPS\WSTD\CF\WorldShipCF.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NA1Messenger] C:\PROGRAM FILES (X86)\UPS\WSTD\UPSNA1Msgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files (x86)\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Wondershare Helper Compact.exe] C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare\Wondershare Helper Compact\WSHelper.exe
O4 - HKCU\..\Run: [OneDrive] "C:\Users\Mazen\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [GoogleDriveSync] "C:\Program Files (x86)\Google\Drive\googledrivesync.exe" /autostart
O4 - HKCU\..\Run: [HP Deskjet 3050A J611 series (NET)] "C:\Program Files\HP\HP Deskjet 3050A J611 series\Bin\ScanToPCActivationApp.exe" -deviceID "CN2791FJ9S05WK:NW" -scfn "HP Deskjet 3050A J611 series (NET)" -AutoStart 1
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [OneDriveSetup] C:\Windows\SysWOW64\OneDriveSetup.exe /thfirstsetup (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [OneDriveSetup] C:\Windows\SysWOW64\OneDriveSetup.exe /thfirstsetup (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - Startup: Monitor Ink Alerts - .lnk = ?
O4 - Startup: Monitor Ink Alerts - HP Deskjet 3050A J611 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Audio Switch.lnk = C:\Program Files (x86)\HP\HPAudioSwitch\HPAudioSwitchLC.vbs
O4 - Global Startup: HP JumpStart Launch.lnk = ?
O4 - Global Startup: UPS Thermal Printing.lnk = C:\Program Files (x86)\UPS\Thermal Printing\UPSISJavaStarter.exe
O4 - Global Startup: UPS WorldShip Messaging Utility.lnk = C:\Program Files (x86)\UPS\WSTD\WSTDMessaging.exe
O4 - Global Startup: UPS WorldShip PLD Reminder Utility.lnk = C:\Program Files (x86)\UPS\WSTD\wstdPldReminder.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Root\Office16\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Se&nd to OneNote - res://C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Root\Office16\ONBttnIE.dll/105
O9 - Extra button: HP Smart Print - {22CC3EBD-C286-43aa-B8E6-06B115F74162} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Smart Print 2.0\smartprintsetup.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: HP Smart Print - {22CC3EBD-C286-43aa-B8E6-06B115F74162} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Smart Print 2.0\smartprintsetup.exe
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPlugin.dll,-103 - {25510184-5A38-4A99-B273-DCA8EEF6CD08} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\NCLauncherFromIE.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPlugin.dll,-102 - {25510184-5A38-4A99-B273-DCA8EEF6CD08} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\NCLauncherFromIE.exe
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Se&nd to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\ONBttnIELinkedNotes.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Protocol: mso-minsb-roaming.16 - {83C25742-A9F7-49FB-9138-434302C88D07} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MSOSB.DLL
O18 - Protocol: mso-minsb.16 - {42089D2D-912D-4018-9087-2B87803E93FB} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MSOSB.DLL
O18 - Protocol: osf-roaming.16 - {42089D2D-912D-4018-9087-2B87803E93FB} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MSOSB.DLL
O18 - Protocol: osf.16 - {5504BE45-A83B-4808-900A-3A5C36E7F77A} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MSOSB.DLL
O18 - Protocol: tbauth - {14654CA6-5711-491D-B89A-58E571679951} - C:\Windows\SysWOW64\tbauth.dll
O18 - Protocol: windows.tbauth - {14654CA6-5711-491D-B89A-58E571679951} - C:\Windows\SysWOW64\tbauth.dll
O18 - Filter: application/x-mfe-ipt - {3EF5086B-5478-4598-A054-786C45D75692} - c:\PROGRA~2\mcafee\msc\mcsniepl.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O23 - Service: AdaptiveSleepService - Unknown owner - C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\A4\AdaptiveSleepService.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: Bonjour Service - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: BTDevManager - Realtek Semiconductor Corp. - C:\Program Files (x86)\REALTEK\Realtek Bluetooth\BTDevMgr.exe
O23 - Service: ClientAnalyticsService - Intel Security - C:\Program Files\Common Files\McAfee\ClientAnalytics\Legacy\McClientAnalytics.exe
O23 - Service: Intel(R) Content Protection HECI Service (cphs) - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\119748.inf_amd64_8e3972f5c88264c0\IntelCpHeciSvc.exe
O23 - Service: Intel(R) Content Protection HDCP Service (cplspcon) - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\119748.inf_amd64_8e3972f5c88264c0\IntelCpHDCPSvc.exe
O23 - Service: Dropbox Update Service (dbupdate) (dbupdate) - Dropbox, Inc. - C:\Program Files (x86)\Dropbox\Update\DropboxUpdate.exe
O23 - Service: Dropbox Update Service (dbupdatem) (dbupdatem) - Dropbox, Inc. - C:\Program Files (x86)\Dropbox\Update\DropboxUpdate.exe
O23 - Service: DbxSvc - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\DbxSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\DiagSvcs\DiagnosticsHub.StandardCollector.ServiceRes.dll,-1000 (diagnosticshub.standardcollector.service) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\DiagSvcs\DiagnosticsHub.StandardCollector.Service.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @oem3.inf,%ServiceDisplayName%;ESIF Upper Framework Service (esifsvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Intel\DPTF\esif_uf.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: GamesAppIntegrationService - WildTangent - C:\Program Files (x86)\WildTangent Games\App\GamesAppIntegrationService.exe
O23 - Service: GamesAppService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files (x86)\WildTangent Games\App\GamesAppService.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: McAfee Home Network (HomeNetSvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: HP JumpStart Bridge (HPJumpStartBridge) - HP Inc. - c:\Program Files (x86)\HP\HP JumpStart Bridge\HPJumpStartBridge.exe
O23 - Service: HP Software Framework Service (hpqwmiex) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: HP Support Solutions Framework Service (HPSupportSolutionsFrameworkService) - HP Inc. - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Solutions\HPSupportSolutionsFrameworkService.exe
O23 - Service: HPWMISVC - HP Inc. - c:\Program Files (x86)\HP\HP System Event\HPWMISVC.exe
O23 - Service: Intel(R) HD Graphics Control Panel Service (igfxCUIService2.0.0.0) - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\119748.inf_amd64_8e3972f5c88264c0\igfxCUIService.exe
O23 - Service: Intel(R) Capability Licensing Service TCP IP Interface - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\iCLS Client\SocketHeciServer.exe
O23 - Service: Intel(R) Dynamic Application Loader Host Interface Service (jhi_service) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\DAL\jhi_service.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee AP Service (McAPExe) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\VSCore_15_6\McApExe.exe
O23 - Service: McAfee Activation Service (McAWFwk) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\ActWiz\McAWFwk.exe
O23 - Service: McAfee Boot Delay Start Service (McBootDelayStartSvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee CSP Service (mccspsvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\CSP\2.3.290.0\\McCSPServiceHost.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (McMPFSvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee VirusScan Announcer (McNaiAnn) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\mcafee\VirusScan\mcods.exe
O23 - Service: McAfee Platform Services (mcpltsvc) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee Proxy Service (McProxy) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: McAfee Firewall Core Service (mfefire) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\\mfefire.exe
O23 - Service: McAfee Service Controller (mfemms) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\\mfemms.exe
O23 - Service: McAfee Validation Trust Protection Service (mfevtp) - Unknown owner - C:\windows\system32\mfevtps.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee Module Core Service (ModuleCoreService) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\ModuleCore\ModuleCoreService.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee Anti-Spam Service (MSK80Service) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\Platform\McSvcHost\McSvHost.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel Security PEF Service (PEFService) - Intel Security, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Intel Security\PEF\CORE\PEFService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo64 Service(CRVS) (RichVideo64) - CyberLink - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo64.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: Realtek Audio Service (RtkAudioService) - Realtek Semiconductor - C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkAudioService64.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SensorDataService.exe,-101 (SensorDataService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\SensorDataService.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: SynTPEnh Caller Service (SynTPEnhService) - Synaptics Incorporated - C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnhService.exe
O23 - Service: TeamViewer 12 (TeamViewer) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files (x86)\TeamViewer\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\TieringEngineService.exe,-702 (TieringEngineService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TieringEngineService.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender\MpAsDesc.dll,-320 (WdNisSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender\NisSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender\MpAsDesc.dll,-310 (WinDefend) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender\MsMpEng.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2017 - 17:16 #1
Microsoft ringer ALDRIG og tilbyder support, så ja du er blevet hacket .
Du aner ikke hvad der kan være lagt på den computer.
Du  er nød til at køre et program, som kan overskrive hele disken.
Jeg har ikke læst hele smøren, det er der andre, som er bedre til en jeg.
Avatar billede themask888 Juniormester
16. marts 2017 - 17:30 #2
Har kørt malwarebytes fuld scan - fandt 4 inficerede filer.

Er igang med en ESET online scan lige nu og stadig igang med Microsoft Safety Scanner og en SuperAntiSpyware scan.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. marts 2017 - 17:52 #3
Som Valby1 skriver i #1: Kopier dine data ud (dokumenter, billeder m.v.) og nulstil din Win10 til "fabriksindstilling" - du er ikke sikker før det er gjort.

Det eneste, du til gengæld KAN være sikker på, er at der er forsøgt lagt software på, de kan fjernstyre din PC med. Det er en helt almindelig MO: Få offeret til at tro på at du er fra M$, overtag kontrollen med maskinen, lås det hele ned og forlang betaling for at slippe den igen.

Hverken Microsoft eller nogen som helst anden leverandør, kontakter proaktivt sine kunder (hverken via telefon eller mail) for hjælpe dem med noget som helst!!!
Avatar billede thov Forsker
16. marts 2017 - 18:42 #4
Måske en skanning med Kaspersky rescue CD kan klare det ?
Hent ISO'en herfra https://support.kaspersky.com/4162
Den klarede en svært inficeret computer i løbet af 17 timers skanning, og ondulerede
160 trusler undervejs.
Computeren kørte normalt bagefter.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. marts 2017 - 18:54 #5
Du har INGEN chance for at vide, hvad der er lagt på den - det kan for den sags skyld være noget så legitimt som en remote-adgang via TeamViewer eller VNC. Ingen af dem vil dukke på som noget suspekt, og VNC kan tilgås udefra uden brugerens accept uden problemer.

Gendan til grundindstillinger - ASAP!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2017 - 20:18 #6
Ville ikke bruge 16 imer på at lade et program scanne en pc og så tro at den var helt ren.
Jeg er enig i at den bør geninstalleres eller frabriks indstilles alt efter om det er en købt eller opgraderet version af Win 10.
Har du ikke medie kan det hentes her:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Man trykker på download værktøjet nu, som køres. Du vælger at hente en iso til installation. Vil anbefale du bruger usb løsningen, Usb pind skal være på min 4 gb.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2017 - 20:57 #7
Helt enig med #5 og #6 ingen virus eller malware scanner kan sikre, at alt skadeligt er fjernet fra computeren. Det kan man fejlagtig tro, når man ser at noget bliver fjernet, men derfor kan der godt ligge fjentlige filer tilbage. Den advarsel kommer fra flere eksperter på området.
Avatar billede themask888 Juniormester
17. marts 2017 - 07:34 #8
Hej

Tak for alle forslagene.

PCen er købt med Windows 10 preinstalleret. Så hvad ville være det bedste her?

Køre en fabriksindstilling på den?
Avatar billede themask888 Juniormester
17. marts 2017 - 07:43 #9
@CRKrogh: nu fiflede de lidt med teamviewer - vil det sige at jeg skal lade være med at installere teamviewer på denn PC fremover; selv efter en fabriksreset? Så vidt jeg ved får
Man samme beugernavn hele tiden når man logger ind med brugernavn på teamviewer?
Avatar billede themask888 Juniormester
17. marts 2017 - 08:11 #10
Eftersom jeg igår bare lagde på og afbrød forbindelsen da jeg fattede mistanke, tror jeg at de ikke nåede at blive færdige med hvad de var igang med. Især da de forsøgte at ringe flere gange og fra forskellige "internetnumre).

Og her for nogle minutter blev jeg så opringet igen af samme/lignende nummer - svarede dog kkke!
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. marts 2017 - 11:17 #11
Jeg ville i din situation starte med at slå alt, hvad det er muligt at slå fra i opstarten med MS-Config, dernæst genstarte med hijakthis aktiveret. Først og fremmest, så vil logfilen blive væsentligt mere overskuelig, dernæst vil du måske komme problemets løsning nærmere.
Jeg er dog enig i, at det sikreste og hurtigste vil være at stille maskinen tilbage til fabriksstandard, men det opklarer jo ikke problemet. Det er så bare udtryk for min egen trang til at aflure deres hundekunster. Jeg vil hellere løse problemet, frem for at geninstallere. Det kan jo enhver gøre.
Du kan sagtens geninstallere Teamviewer, men du skal selvfølgelig anvende et andet password, og sørg for, at det bliver et stærkt password.
Hvis du vælger at installere win10 som en ren installation, så skal du sikre dig, at du installerer den samme version, som den maskinen er leveret med, da det er den, der er godkendt/registreret ho MS.
/ptj_11
Avatar billede themask888 Juniormester
17. marts 2017 - 11:23 #12
@ptj_11

Tak for dine kommentarer. Jeg har ikke den helt store forstand på alle de detaljer det kræver for at finde frem til alle problemer der måtte være.

Så hvis en fabriksindstilling kan hjælpe på det er det den vej jeg helst vil gå.

Der er jo factory reset direkte på PC'en. Men spørgsmålet er om de filer som fulgte med til en reset også evt kan være inficerede? Vil det være bedre at hente en ny installations USB/CD fra Microsoft hjemmeside og bruge den til en reset?

Desuden giver reset 2 valgmuligheder: enten en "keep my drives" hvis man skal beholde PCen, eller en total "clean the drive" hvis man skal sælge den. Jeg vil jo gerne have PCen tilbage som den var da jeg købte den. Hvis jeg vælger total clean får jeg så det?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2017 - 16:20 #13
Det er det samme spørgsmål, som kører her, hvad er meningen?
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1016262
Jeg forlader spørgsmålet:-(
Avatar billede themask888 Juniormester
17. marts 2017 - 16:30 #14
@valby1

Har svaret i den anden tråd. Men jeg lukker hermed spørgsmål for at undgå at støde flere af jer. Det er absolut ikke meningen.

Jeg takker alle der har givet mig råd på vejen ifm dette.