Avatar billede roskilde1987 Juniormester
18. marts 2017 - 18:05 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Avg tager hele min cpu...

Min computer er sindsyg sløv, stået på noget tid.

Kan se at Chrome sluger 50% af mine ram, men at jeg stadig har små 4 GB tilbage. (Grundet arbejde har jeg altid en masse vinduer åbne i Chrome)

Kan også se at AVG sluger alt hvad min CPU har tilbage i overskud, så denne konstant kører på 99%

Avg antivirus 32 bit tager ca 40%
Avg Service 32 bit, tager ca 50%

Det er AVG free jeg har installeret.

Skal jeg installere noget andet? Er det en fup AVG jeg har liggende, eller er dette normalt for AVG at sluge det hele?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2017 - 18:17 #1
Nej det er ikke normalt. Har du hentet AVG fra deres egen side?
Prøv evt at fjerne den med denne: http://files-download.avg.com/util/tools/AVG_Remover.exe
Og prøv en anden:
https://package.avira.com/package/oeavira/win/int/avira_en_av_58cd6b73d92a7__ws.exe
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
18. marts 2017 - 18:35 #2
Ja. Skulle gerne være hentet fra AVG's egen side. Men min tanke var også at det var en virus version jeg havde formået at have hentet.

Eller at AVG gjorde computeren sløv, og poppede op med deres " Gøre computeren hurtig igen" app
Avatar billede INK Ekspert
18. marts 2017 - 19:09 #3
Helt enig i #1. AVG kan være meget tung. Installer AVIRA antivirus som foreslået. Den er meget mindre belastende.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2017 - 19:25 #4
Jeg kender ikke AVG, men Kaspersky (Købe) står i joblisten til 82 MB. Så det forbrug som AVG viser, hos spørger, viser, at der er noget helt forkert.
Computeren må være inficeret? Det vil nok være en god ide, først at slette AVG, og dernæst køre både Antivirus (Ikke AVG selvfølgelig) og Antimalware.
220661 har foreslået Avira, den har jeg ingen mening om, men Malwarebytes tør jeg godt anbefale. https://www.malwarebytes.com/mwb-download/
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2017 - 19:29 #5
Ps. Man kan jo bare prøve freeware modellen.
Jeg har selv pro, men det skyldes, at man engang kunne få en livsvarig licens
for et lille beløb.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2017 - 19:32 #6
Kører Kaspersky free her på denne pc. Får en besked om at registrere hver gang den starter op, men får ellers ikke popups. Det er mindre end Avast viser, som kommer mere op føler jeg.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2017 - 20:17 #7
Kan du ikke bare registrere dig een gang? Freeware programmer har jo det mål, at få brugerne til at købe pro, så de har alle sammen popups - mere eller mindre.
Man kan i øvrigt prøve et af de professionelle Kaspersky  programmer i 30 dage.
Avatar billede milter Ekspert
18. marts 2017 - 20:46 #8
Tillad mig et lille, spagfærdigt indspark:

Høj cpu-brug af både Chrome og AVG kan  i høj grad afhænge af typen af websider, der er åbne. Animationer med syngende juleænder eller blinkende "køb-mig-køb-mig-klik-her-klik-her" kan sætte dem begge på hårdt arbejde. Der behøver ikke være noget farligt ved dem, men for nogle år siden havde det "gamle" eksterten.dk f.eks. en animation fra Tuborg, som bragte både CPU og AVG på overarbejde. Det var ikke bare hos mig, andre brugere kunne bekræfte det, og de rigtige programmeringseksperter herinde mente, det måtte skyldes dårlig programmering.

"Drengen1987 skriver: Grundet arbejde har jeg altid en masse vinduer åbne i Chrome. En god metode til fejlsøgning ville være, at lukke siderne ned en ad gangen og så overvåge reaktionerne i nogle skunder på CPU-forbrug for hver nedlukning.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2017 - 21:03 #9
#7 Jo det kan jeg. Men ved registreringen køber jeg jo ikke programmet. Så min formodning er så at jeg får tilbud om at købe programmet i stedet hver gang. Programmet vil også ved registrering komme med tips til Kaspersky.
Så jeg tror nu ikke at mængden af popups bliver mindre ved at registrere det.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2017 - 21:26 #10
#9 Nej det kan du da have ret i, noget skal der nok komme.

#8 Jeg forstod på spørgsmålet, at der var 8GB til rådighed, og at AVG brugte 40%.
At google bruger så meget når der er en masse vinduer åbne er vel klart nok, men hvorfor skulle AVG bruge så mange kræfter (2.8GB)  på det?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2017 - 21:35 #11
Ps. AVG free kører ikke real-time  overvågning.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2017 - 07:49 #12
#11 sikke noget ævl.

Det er hverken AVG eller chrome der er årsagen højt forbrug at RAM er CPU. Der må være noget andet galt på computeren.

Skulle man bruge et gratis antivirus program der ikke bruger esurser, Skal man vælge et cloud baseret program som Panda. Et program som Avira er client baseret program. Program og database ligger på computeren.Derfor sløver det.

http://www.pandasecurity.com/usa/homeusers/solutions/free-antivirus/

Jeg kan se at mit egent program F Secure ikke bruger noget nævneværdigt CPU eller RAM. ( ja det er faktisk aktivt ).
http://i.imgur.com/iQFHbt5.png
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2017 - 07:51 #13
#11 Det tror jeg faktisk der er flere programmer der ikke gør.
Det er kun når filen skal tages i brug af computeren at disse filer bliver fundet. Har selv en fil på en usb pind, der "ses" som virus, men så længe jeg ikke søger på pinden og filen er inaktiv vises den ikke som virus.
Kaspersky free anser ikke den nævnte fil som virus, som Avira gør. Der er forskel på hvordan filer detekteres. Er jeg i tvivl om en fil, bruger jeg flere scannere. Og Malwarebytes som du så fint har henvist til her i tråden er en af dem :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2017 - 07:51 #14
#6 Kaspersky har ikke nogle gratis programmer
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2017 - 08:00 #16
Kaspersky bruger ca 40 mb ram for at beskytte min pc:
https://billedeupload.dk/?v=g4nwQ.jpg
Så den er let for computer at køre med.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2017 - 08:01 #17
#14 Men klart. De vil jo selvfølgelig helst have at du køber deres produkt, som de andre gratis programmer også vil :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2017 - 08:04 #18
rettelse til # 12
der ikke bruger ressourcer
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2017 - 08:07 #19
#15 ok taget til efterretning
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2017 - 08:10 #20
Måske et dumt spørgsmål @pixxel, men virker et cloud baseret AV program på en pc der ikke bruges på nettet?
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2017 - 09:07 #21
Tilbage til udgangspunktet. Prøv at lukke alle programmer og lad maskinen falde til ro. Alle opdateringer gennemført m.v.
Prøv nu at måle aktiviteterne på ram, cpu og disk. Ramforbruget kan nu være 30-50%, men cpu og disk skal falde til niveauet 0-5 %. Hvis dette ikke er tilfældet, er der noget andet galt. Dvs. der er kørende processer. Hvilke?
Avatar billede 450025 Ekspert
19. marts 2017 - 10:05 #22
AVG lidt artig.
ink Ekspert skriv her om Avg han har så rett, AVG fri å reklame nei du den er lett å kjøpe også enkel å bruke etter 4 mdr kan jeg ikke sjå den har gjort noe som helst, men den er tung utrolig, jeg ble så forbanna at jeg kvelte den  jeg drepte den bare for å få fred, fordi.
ER DU HJEMME?  ER DU PÅ HYTTA? VI KAN HJELPE DEG MAS HVER ANNEN dag, jeg ba dem holde kjeft, tror du jeg fikk svar nei aldri, Support på ferie HA Ha.

Skal du ha et bedre liv så fjern den Totalt fra din data og tilværelsen blir straks bedre.
AVIRA  da er du straks på vei til et bedre liv alt, og som trøst der fins flere som gjør det bedre en AVG, stryk den bruk hodet å tenk.

Arne Mathiese. Thailand.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2017 - 12:54 #23
#4 Jeg går ud fra, at du ikke har læst #4? Der skriver jeg jo, at forbruget ikke kan skyldes AVG og stiller det spørgsmål, om ikke computeren er inficeret.
Og som jeg påpeger i #11 AVG free kører ikke real-time  overvågning.
Men at chrome bruger en del resourcer når der er et hav af sider, åbne på een gang. ja det tror jeg på.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. marts 2017 - 13:57 #24
Ikke vondt ment valby1 stemmer nok har ikke lest alt, der var så mange her, jeg forteller nok min erfaring med AVG det er et dritt program og jeg vil ikke min verste fjende skal bruke det heller, 0 Sørvis, Reklame 2 gange i uka jeg har hivd den over bord aldri mer.
Og har fått en langt bedre hverdag ingen mas, ingen reklame, jeg har 7 mdr igjen overta helt gratis men jeg har ingen fjender som fortjener den.
Ha en fin dag, dette er bare en advarsel. Sorry.
Arne. Fra Thailand.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2017 - 14:25 #25
Den kommentar var til #12, og kun den :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2017 - 14:58 #26
#20 nej det gør det ikke, men et Client  der ligger på programmer virker jo heller når det ikke får de nødvendige opdateringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2017 - 19:18 #27
#26 Nej det er korrekt. Men hvis man tænker sig at computeren er på nettet, og får opdateringer til det installerede AV program, så er men vel bedre stillet hvis en "fremmed" usb pind eller harddiek tilsluttes computeren?
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2017 - 07:20 #28
Altså du mener et program på computeren er bedre,  hvis til en fremmed USB pind kommer i kontakt med computeren.

Jeg kan ikke svare på om det scanner usb. Men du har selvfølgelig en pointe. Hacker skal så havde fysik adgang til computeren.

Rettelse .
[i]men et Client  der ligger på computeren virker jo heller når det ikke får de nødvendige opdateringer.[/b]
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2017 - 07:21 #29
Det går virkelig godt med stavningen ;-)