Avatar billede Micas Praktikant
20. marts 2017 - 13:41 Der er 6 kommentarer

Er sådan en kniv lovlig?

Hej, jeg har kigget lidt efter knive. Jeg skal ikke rigtigt bruge dem til noget, jeg er bare fascineret af dem. Og da jeg også er en Counter Strike fan tænkte jeg på at købe sådan en af de her: https://eu.elementalknives.com/collections/flip-knife

Jeg ved ikke om den er lovlig i Danmark da der ikke står noget info. Og som sagt så skal jeg ikke rigtigt bruge den til noget udover bare at have den for sjovs skyld. Måske kan jeg skære frugt eller noget med den hvis jeg får lyst til det, men det ved jeg ikke endnu.

Så hvis der måske er nogen som ville være søde at måske undersøge lidt eller bare forklare mig om den ville være lovlig, så ville det være rart!

Tak på forhånd! :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. marts 2017 - 13:51 #2
Du må jo skrive/ringe til dem og spörge hvor mange cm bladet er, hvis det ikke står der.
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. marts 2017 - 13:54 #3
Taget fra deres FAQ:
Q: Are these legal in my country/state?
A: If your country is listed on our accepted shipping list, we have verified it is legal to import the knife. Keep in mind these are collectible display knives that are not intended for regular use.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. marts 2017 - 15:12 #4
Danmark røg af listen d. 27/2 så det må jo blive et "Nej".
Avatar billede pingvinengamez DK Praktikant
18. april 2017 - 10:20 #5
Hvad med en shadow dagger har set på den længe og de er ret små er de lovlige??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. april 2017 - 10:29 #6
Til at have liggende i skuffen er den sikkert ok, men i lommen lørdag aften tænker jeg at den takseres til en overtrædelse af Våbenloven på lige fod med knojern m.m.