Avatar billede Amalie Novice
28. marts 2017 - 18:20 Der er 6 kommentarer

Live chat

Hej alle - nogen der kender en god hjemmeside eller en god yourube video, hvor man kan lære hvordan man laver en simpel med god live chatroom?

har søgt og søgt, men intet er beskrivende nok til at det virker...

tak på forhånd
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2017 - 20:21 #1
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2017 - 20:31 #2
du kan få fat i en JAVA IRC chat.
IRC, internet relay server, er en oldgammel chatserver, som stadig bruges.
de består af kanaler med navn, for eksempel #miami som du så kan joine med et nick og nu erdu i forummet.

for at gøre det nemt på en hjemmeside, skal du bare have fat i en JAVA IRC klient, du planter på hjemmeside, og opretter en kanal op en IRC server hvor der bare er 1 admin, de har et @foran deres navn - sålænge der er mindst en online admin eller bruger, eksistrer kanalen. og dermed bliver brugernes navne ikke "stjælet" af andre.

du skal bare få en "konto" et eller andet sted (slå op hvordan), og så koble den på java chatten på hjemmesiden, så får du hvad du vil ha.

for ekesmpel sindnet.dk har en, du kan jo spørge dem hvordan det skrues sammen.

jeg bruger bare et ægte IRC program, og hader desværre JAVA.. :)
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2017 - 20:34 #3
slay radio har den bedste, men jeg kan desværre ikke ligefinde den på hjemmesidenn :) øhhh

admin er min ven slaygon, hvis du kan få hans java online website chat, så er det den bedste. prøv at skrive til dem. sig at "sidwave" har sendt dig.
29. marts 2017 - 10:41 #4
Prøv at beskrive det projekt lidt mere detaljeret .

(er det på nettet eller "bare" lokalt du vil lave chat-room ) ?

Kristian
Avatar billede Amalie Novice
29. marts 2017 - 14:35 #5
www.inftek.dk/emma8011/index.php
Det er nettet :) du er velkommen til at tjekke hjemmesiden ud hvis du har en smart ide, for jeg er lost.
29. marts 2017 - 15:33 #6
Hej Amalie,

Jeg må desværre melde pas her !

Det her ville være en opgave af grandiøs størrelse, dersom  jeg skulle programmere det. Det har jeg hverken ressourcer og tid til.

Først skal du "kunne snakke" både med  og til dit lydudstyr på din PC, (Dvs. du skal kunne styre det programmeringsmæssigt, samtidig med at det du siger (i din mikrofon) skal "samles" op og digitaliseres (omdannes til '0' og '1' signaler). Så skal du have styr på hvem din(e) modtager(e) er på nettet.....

Kort sagt det er en for stor opgave til at jeg tør binde an med den.

(Havde det været TASTATUR-chat mellem 2-4 maskiner i et INTRA-net (dvs. lokalt net IKKE tilsluttet WWW-nettet) kunne jeg have hjulpet dig.

Beklager hvis jeg gav dig et falsk håb.

SKYPE kan det du ønsker. Prøv om du kan inkoopere den i et evt. JAVA -program.
(Men da må du finde en anden, jeg kan ikke JAVA (udover drikke den med største velbehag)).

Kristian