Avatar billede peterscl Juniormester
31. marts 2017 - 13:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kopi til et fejl i en tabel

Jeg har en tabel med kunde nr, vare nr. og en standard pris til denne kunde - f.eks.:

Kunder  Nr.  Standard pris
A            01    Kr. 100
B            01    Kr. 110
A            02    Kr. 200
B            02    Kr. 250
osv.

Så har jeg en anden tabel hvor jeg vælger kunde nr. og vare nr. og så har jeg et tomt felt hvor jeg kan skrive en pris... men jeg vil gerne have den automatisk kunne skrive standard prisen fra den anden tabel (altså lave en kopi og indsætte denne pris ud fra kunde og vare nr.) f.eks.:

Hvordan kan man det?
Avatar billede peterscl Juniormester
31. marts 2017 - 13:13 #1
Overskrift - rettelse: Der skulle stå Kopi til et FELT i en tabel :-)
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2017 - 13:29 #2
"Så har jeg en anden tabel hvor jeg vælger kunde nr. og vare nr"

How do you do that in a table?
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2017 - 13:31 #3
If you are using a form then you can use Dlookup to find the price of the chosen "kunde nr, vare nr"
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2017 - 13:33 #4
https://support.office.com/en-us/article/DLookup-Function-8896cb03-e31f-45d1-86db-bed10dca5937

Because a user can choose data for kunde nr and vare nr. in any order you will also need to check if both fields have been filled out.

All of this will need to be done in code (VBA)
Avatar billede peterscl Juniormester
01. april 2017 - 16:17 #5
Tak for dit svar... men jeg kan ikke få det til at virke (se også mit andet som rigtigt går ud på det samme). Et eksempel ville være rigtigt fint. Tak
Avatar billede terry Ekspert
02. april 2017 - 09:40 #6
If the two questions are the same then you should close one of them. Rules state you should only have one ;-)
Avatar billede terry Ekspert
05. april 2017 - 15:56 #7
;-)