Avatar billede Jytte Petersen Praktikant
02. april 2017 - 16:28 Der er 9 kommentarer

Windows 10 fastfryser hver time

Min stationære PC går i stå præcis med en times mellemrum. Den fryser fast.
Jeg kan kun fortsætte ved at lukke computeren på kontakten og derefter tænde
den igen. Hvis jeg trykker på slumrefunktionen lige inden, der er gået en time kan jeg tænde igen og fortsætte med arbejdet.
Jeg har windows 10 Home, version 1607.
min pc er intel(r) Corel (TM) i7 CPU
64 bit operativsystem, x64 baseret processor.
Jeg kan ikke lave genoprettelse, da jeg ikke har en genoprettelsesdato fra før den tid,problemet opstod.
Har i et forslag til løsning?
venlig hilsen
Jytte
Avatar billede poko1 Ekspert
02. april 2017 - 17:15 #1
Hvordan står den i strømstyring
Mit eksempel
https://billedeupload.dk/images/lOV9k.png
Avatar billede Jytte Petersen Praktikant
02. april 2017 - 17:39 #2
Strømstyring står på balanceret som anbefalet, d.v.s. 2 timer før slukning og før slumring
Avatar billede poko1 Ekspert
02. april 2017 - 17:59 #3
Grundet dårlige erfaringer slukker jeg aldrig for Harddisken!
Avatar billede Jytte Petersen Praktikant
02. april 2017 - 18:58 #4
Tak for svaret, Har altid slukket computeren om natten. Ved ikke om det er årsagen, men under alle omstændighederne er skaden jo sket.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. april 2017 - 19:26 #5
Det er jo heller ikke det jeg mener men jeg bruger ikke slumre og hardware sluk bortset fra skærm. Jeg slukker selvfølgelig hele Computeren om natten
Avatar billede hjolsen Ekspert
02. april 2017 - 19:53 #6
Prøv at se om der er hændelser i logbogen lige før det sker  og /eller  planlagte opgaver der udføres hver time
Avatar billede mjansen Seniormester
02. april 2017 - 22:36 #7
mon ikke der ligger noget malware på den...
Avatar billede Jytte Petersen Praktikant
03. april 2017 - 10:27 #8
tak for svarene. Har testet min computer for mailware, der skulle ikke være noget.
har selv på fornemmelsen at problemet skal løses ved at geninstallere windows 10,
så jeg er begyndt at tage back up. Har hørt om andre der har haft problemer med frysning i forbindelse med installering af windows 10. undrer mig bare over at jeg får problemet nu så længe efter installeringen.
Avatar billede mjansen Seniormester
03. april 2017 - 13:40 #9
Jeg har bl.a. en bærbar HP (hold jer fra HP), som er født med windows 8 opdateret til windows 10. Virkede fint så kom der en opdatering og computeren kunne ikke køre mere. prøvede at geninstaller mm, men lige så snart den var fuldt oopdateret gik det galt. nu køre den også  linux!