Avatar billede xSvenskeren Novice
08. april 2017 - 18:31 Der er 3 kommentarer

Sort skærm (blinker)?

Hej,

Jeg har 2 skærme af typen IPS277l-bn, og har haft dem i mange år.
Men her for nylig er der langsomt opstået problemer med den ene skærm.

Når du tilslutter skærmen kommer der et kort "blink" hvor du kan se skrivebordsbaggrunden, hvorefter den efter et halvt sekund går direkte til sort skærm igen og forbliver sort.

Hvad jeg har prøvet:
*Bytte rundt på begge mine skærmes strømforsyning.
*Bytte rundt på begge mine skærmes HDMi kabel.
*Testet skærmen på en anden computer, med samme fejl.
*Alle former for software/driver opdateringer.

Alle disse metoder og ingen problemer opstod med den fungerende skærm.

Hjælp.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. april 2017 - 19:00 #1
Det kunne godt tyde på at skærmen har nået pensionsalderen. og du skulle til at finde en afløser.
Prøv at klikke på linket, der fører til et firma der handler med brugt IT-udstyr.
Jeg har selv handler der flere gange og er godt tilfreds :-)

http://www.datamarked.dk/brugte-skaerme_872.html
Avatar billede xSvenskeren Novice
08. april 2017 - 19:24 #2
#ErikHg

Måske var (mange år) en overdrivelse, jeg har haft dem siden vinter 2013.

Ved til tilfældigvis hvad sådan er reparation af en pc-skærm løber op i?
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. april 2017 - 19:49 #3
Da garantien er udløbet vil det med stor sandsynlighed aldrig kunne betale sig at få den repareret.
Jeg har kikket på prisen for nævnte skærm og kan se den ligger omkring 2000 kr.
Når man tager alderen i betragtning (4 år) vil det aldrig kunne hænge sammen økonomisk.

https://www.dustinhome.dk/product/5010646153/ips277l-bn?ssel=false&_ga=1.119452299.307281330.1491673335