Avatar billede AndersOrmstrup Praktikant
01. maj 2017 - 08:35 Der er 4 kommentarer

Langsom computer

Hej computerworld

Min kærestes computer er blevet utrolig langsom, den er omkring to år gammel. Jeg søger en måde til at kunne gøre den hurtig igen, er det nemmest bare at slette alt og starte den fra bunden igen, og lave en backup. Jeg har allerede prøvet at fjerne alle unødvendige programmer fra den, og det virker egentlig fint, men så går der en uges tid, også er den ligeså langsom som før.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. maj 2017 - 09:02 #1
Det kan nogle gange være besværligt at starte på en frisk, men det er nogle gange en god måde at komme til bunds i sagerne og starte på en frisk, så det kunne bestemt være en god ide og det er næsten gratis (koster kun arbejdstiden).
Alternativt skal man kigge på at smide en SSD disk i (hvis den ikke allerede har det) eller mere RAM (hvis den kan klare det)
Avatar billede INK Ekspert
01. maj 2017 - 09:32 #2
Enig med #1. Du kan køre en stribe rense og oprydningsprogrammer, men der er ingen garanti for at det virker tilfredsstillende. Lav en backup af data og evt. Mails og kontaktpersoner mv. Udfør en frisk installation - med Win10 skal du ikke bøvle med licens.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2017 - 12:06 #3
prøv at rense den med ccleaner.
https://www.piriform.com/ccleaner/download
Avatar billede posten Ekspert
04. maj 2017 - 21:34 #4
har du prøvet en diskoprydning + diskdefragmentering ??
inde i windows mappen er der en temp mappe prøv at tømme den også