Avatar billede jcr18 Professor
01. maj 2017 - 09:14 Der er 10 kommentarer

netproblemer

Min kones bærbar kan efter nulstilling af pc`en ikke finde hjemmesiderne. Jeg skriver et navn i googles søgefelt, klikker på f.eks. linket "download google chrome" eller for den sags skyld navnene på andre hjemmesider, men intet sker.
Hendes pc kommer fint på netværket. Windows netværksdiagnosticering fortæller: "problemet blev ikke identificeret under fejlfindingen" så jeg er lige lidt lost her.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. maj 2017 - 09:32 #1
Får computeren en ip ?

https://support.microsoft.com/en-us/help/15291/windows-find-pc-ip-address

Hvis ja, kan du pinge din router ?
Hvis nej, prøv at se om du kan finde en nyere driver til dit netkort ?
Har du evt. forsøgt at koble computeren på netværket via kabel ?
Avatar billede jcr18 Professor
01. maj 2017 - 10:17 #2
Ja den får en ip adresse og kommer også fint på netværket hvor den ses sammen med de andre enheder jeg har.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. maj 2017 - 10:37 #3
Og du kan pinge frem og tilbage ?
Hvilken browser fejler ?
Hvad med at hente chrome / firefox på en usb stick og smide den på, virker browsing så ?
Avatar billede jcr18 Professor
01. maj 2017 - 10:40 #4
Jeg prøver
Avatar billede jcr18 Professor
01. maj 2017 - 10:46 #5
Har prøvet at pinge den til de 3 andre pc`er på netværket. Kan pinges frem og tilbage, dog kan hendes pc ikke pinge min hovedcomputers ip
Avatar billede jcr18 Professor
01. maj 2017 - 10:47 #6
Men min kan pinge hendes.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. maj 2017 - 10:57 #7
Er der noget firewall ?
Proxy ?
Antivirus ?

Hvilken version af windows kører hun ?
Avatar billede jcr18 Professor
01. maj 2017 - 11:40 #8
Hun kører windows 10 og windows firewall er frakoblet da hendes adgang til nettet kører via routeren.
Avatar billede martens Guru
01. maj 2017 - 14:06 #9
Hvad står DNS´en til ?
Avatar billede jcr18 Professor
01. maj 2017 - 14:55 #10
Burde DNS ikke kunne ses inde under: cmd - ipconfig /all  ?