Avatar billede ptj_11 Forsker
04. maj 2017 - 16:50 Der er 1 løsning

Irriterende problem

Jeg har i de sidste par uger haft et irriterende problem:

Jeg har mailkonti, som jeg henter mail fra. De er alle 5 sat op i MS-Outlook 2010, engelsk udgave.

Konto 1 = POP3
Konto 2-5 = IMAP

Konto 1 modtager løbende kvitteringsmail for modtagelse og visning på fjernPC dateret den 23/4-2017.

Konto 5 modtager løbende kvitteringsmail for modtagelse og visning på fjernPC dateret den 18/4-2017 og 2 stk. den 20/4-2017.

Kvitteringsmail på konto 1 kommer fra en mailserver.

Kvitteringsmail på konto 5 kommer fra en anden mailserver.

Mailservere residerer hos to forskellige udbydere.

Konto 1 er sat til at efterlade en kopi på serveren og slette efter 14 dage. Det kan jeg ændre, hvis det er der hunden ligger begravet, men det kan jeg jo ikke på IMAPkontoen.
Men hvis problemet skulle være der, hvorfor får jeg så ikke gentagne kopier af alle andre modtagne mails.
Jeg har haft kontakt til administrator på begge mailservere, men de frikender deres servere/opsætning, og jeg er nok mest tilbøjelig til at give dem ret. Skulle den samme fejl opstå på to uafhængige servere på samme tidspunkt.
Ikke videre sandsynligt, med mindre, at det skulle hænge sammen med en opdatering.
Så har spoofing været på tale, men fulgte råd og anvisninger har ikke ændret på noget.
På nuværende tidspunkt er mængden oppe på 43 kopier af alle fire kv-mail siden i forgårds.
Det virker for mig, som om min mailklient ikke sætter et "hentet flag" på disse mail på serveren.
Er der noget med et godt bud på årsag og løsning?
Jeg hælder selv mest til at problemet er relateret til min mailklient, da den er den eneste fællesnævner til de forskellige mailkonti
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. maj 2017 - 17:25 #1
Lukker.
/ptj_11