Avatar billede Ole K Novice
08. maj 2017 - 15:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdatering fra ver. 4.4.2 til højere?

Hej. Jeg har en Lenovo tablet B8000-F.
Da jeg købte den var der Android ver. 4.0 installeret. Den har jeg opdateret 2 gange og nu er den ver. 4.4.2.
Når jeg i "indstillinger" - "om tabletcomputeren" - trykker på styresystem søger den opdatering og efter lidt tid kommer den og fortæller at den er opdateret til seneste ver.

Jeg har senere fra Google-play prøvet at hente ver. 5, men efter laaaang tid kom den og meddelte, at den ikke kunne installeres.
Betyder det, at den kun kan bruge den android-ver. den er født med?

Hvis det skulle kan lade sig gøre at opdatere til nyere ver., er der så nogen der ved hvordan?

Mvh Ole
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. maj 2017 - 15:42 #1
Du skal roote den i så fald.

Har hverken testet eller prövet:
https://www.oneclickroot.com/root/lenovo-lenovo-b8000-f-b8000_a422_000_040_131023_ww_wifi-4-2-2/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. maj 2017 - 15:49 #2
De opdateringer du ser i "om tabletcomputeren" er de opdateringer som producenten (Lenovo) har rettet til at passe præcis til din tablet. På et eller andet tidspunkt taber de interessen og lysten til at lave opdateringer, og så kommer der ikke flere til den.

Som Michael skriver, kan du så "Roote" den - altså i bund og grund installere et andet operativsystem end det den er beregnet til. På nettet findes så forskellige versioner af Android, du kan vælge imellem. Nogle fungerer bedre end andre, men alle er i princippet lige "lovlige", da det er open source.
Men om du får problemer ved at installere sådan en version, uden om Lenovo, det er en helt anden sag. Måske mister du funktionalitet, måske kører netkortet ikke helt som det plejer... - o.s.v. - her har producenten ikke tilrettet, så der kan være små særheder. Og dem må man så leve med.

Hvis du ikke har nogen specifik grund, andet end at ville have det nyeste - så er mit råd at glemme det. Det kræver en del tid og prøven sig frem, før du får et fornuftigt resultat.
Avatar billede Ole K Novice
09. maj 2017 - 12:35 #3
Tak for svaret Ole-Madsen.
Jeg tænkte nok der var en begrænsning fra Lenovo. Jeg følger dit råd og lader det være som det er.
Jeg er endnu ikke stødt på apps jeg gerne ville have som ikke kunne installeres på nuværende ver.

Mvh Ole