Avatar billede Boas Juniormester
09. maj 2017 - 20:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Find flere med samme værdi i en tabel

Hej, jeg har nu siddet og kigget poster igennem, det er muligt at jeg ikke lige kan gennemskue hvad det er jeg skal søge på, så hvis nogen kan finde et spørgsmål der omhandler det samme, så tager jeg gerne mod henvisninger... ;)

Jeg har en tabel - den indeholder en masse effekter. fælles for hver effekt er, at den har 3 egenskaber, disse egenskaber har jeg defineret gennem, en dropdown box (der henter sine værdier fra en anden tabel)

Er der en måde jeg kan lave en ny "tabel" hvor jeg i toppen har en dropdown box, der igen henter sine værdier fra den "fælles dropdown tabel" og så får navne på alle de effekter, der har fået den valgte egenskab i en af sine tre felter...

EX:

Navn      egen1  egen2  egen3
X1          A1        A3        A5
X2          A2        A5        A4
X3          A6        A7        A8

Egenskabs Tabel
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8

Udtræk:
A5 (valgt i dropdown):
X1
X2
Avatar billede Boas Juniormester
09. maj 2017 - 20:32 #1
Det bør nævnes at de nuværende tabeller ikke er på samme ark (men det tror jeg ikke betyder noget) og at det ark jeg gerne vil have resultaterne på, sågar gerne må være et 3.  :D
Avatar billede store-morten Ekspert
09. maj 2017 - 20:58 #2
Har du prøvet "Filter" på overskrifterne?

EX:
Navn      egen1  egen2  egen3

Så skal du godt nok vælge: A5 i egen1, egen2 og egen3

(Hvis din "tabel" er en rigtig Tabel, burde der være filter på)
Avatar billede Boas Juniormester
09. maj 2017 - 23:47 #3
Ja det virker, dog er problemet, at så snart jeg definere A5 i egen1, så filtrere den de andre ud så jeg ikke kan få dem med hvor der også er A5 i egen2 / 3, så skal jeg trække listen 3 forskellige gange... og har ikke mulighed for at se dem alle samtidigt...

Eller er der en funktion jeg ikke kan gennemskue?
Avatar billede store-morten Ekspert
10. maj 2017 - 01:13 #4
Måske med en hjælpe kolonne C
C1:  En dropdown box, der igen henter sine værdier fra den "fælles dropdown tabel"
C2: =TÆL.HVIS(B2:D2;$E$1) Fyl ned til C4
Filtrer på C1: Større en 0
Avatar billede store-morten Ekspert
10. maj 2017 - 01:18 #5
Hvis du ikke kan havde både en dropdown box og filter i C1
Så lav en overskrift i C1 til filter
Og  lav en dropdown box i F1
C2: =TÆL.HVIS(B2:D2;$F$1) Fyl ned til C4
Filtrer på C1: Større en 0
Avatar billede Boas Juniormester
10. maj 2017 - 07:52 #6
Hold nu op det var en simpel og effektiv metode... Det er "måske" ikke den smukkeste, men stadig enormt effektiv! tak Morten!...
Avatar billede store-morten Ekspert
10. maj 2017 - 20:34 #7
Hvis din Tabel er på Ark1
og din Egenskabs Tabel er på Ark2
Så prøv på et 3. ark:
Lav en overskrift i A1 til filter.
Og lav en dropdown box i B1
A2: =HVIS(TÆL.HVIS('Ark1'!B3:D3;$B$1)>0;'Ark1'!A3;"") Fyl ned til A4
Filtrer på A1: Ikke tomme
Avatar billede store-morten Ekspert
11. maj 2017 - 05:09 #8
A2: =HVIS(TÆL.HVIS('Ark1'!B2:D2;$B$1)>0;'Ark1'!A2;"") Fyl ned til A4