Avatar billede Esilje Novice
11. maj 2017 - 15:19 Der er 2 kommentarer

Hjælp, Macbook er åbenbart "utæt"

Hej,
Jeg er, som så mange andre, ejer af en Macbook Pro Retina. For en måned siden gik den pludselig i sort og reparatøren sagde at min Macbook havde fået fugt ind og derfor var skærmen gået i stykker. Det gav ingen mening, men nu er en repareret. Jeg er bange for om det er noget der kan ske igen eller hvordan computeren i det hele tiden har fået fugt, da jeg altid har den i min taske under transport og kun bruger den på et skrivebord og på en plade hvis jeg har den i sengen eller sofa.

Har I nogle gode råd til hvad det kan skyldes eller hvordan jeg undgår en fugtig Macbook i fremtiden?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. maj 2017 - 16:03 #1
OK, er de også begyndt at bruge den på MacBooks? For nogle år siden trak de altid "fugt-kortet" når man kom ind med sin mobil, så man selv skulle betale for reparationen. Inde i mobiler og åbenbart også laptops, sidder der en indikator på om enheden har fået fugt (tror det er et stykke papir der skifter farve) og for nogle år siden viste det sig at den indikator var alt for fölsom, så der skulle ingenting til för den gav udslag.

Jeg havde nok väret lidt kritisk til deres påstående om at den havde fået fugt.
Avatar billede sd8220 Seniormester
11. maj 2017 - 16:05 #2
Teoretisk set kan den have fået fugt, hvis den er blevet transporteret igennem lokaliteter med forskellig luftfugtighed og temperatur, hvor vandet fra luften kan kondensere i maskinen; men om det er et reelt problem, skal jeg ikke kunne sige.