Avatar billede ranni Forsker
16. maj 2017 - 22:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Svarer ikke.

Windows 10 i7 16 ram.
Hej.
Mine Pinnacle programmer begyndte at melde Svarer Ikke, så snart de skulle arbejde lidt. Afinst. via Revo Uninstl. af alle og så instl forfra. Stadig langsomme og tit Svarer ikke. Adobe og Sony programmer kører normalt.
Jeg renser så med CCleaner, Adaware pro, defragter , ingen ændringer.
Nu er mine andre video programmer også begyndt at skrante dog endnu ikke så udtalt som Pinnacle programmer.
Nettet kører normalt.
Hvad er der ved at ske ??? kan jeg gøre noget ???
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2017 - 05:27 #1
det er bedst om du fysisk får fat i en, der kan fixe problemet.
jeg tror nok jeg ku, men så skal jeg kigge i computeren med process explorer, og det er min 30 års erfaring der løser problemerne..

det er bedst at en person kigger på den.

jeg vil bare også sige, at pinnacle ikke er kendt for at lave det ordentligt.
de laver altid ged i noget, og så virker dit og dat ikke.

enten er nogen oppe at slås i computeren, (pinnacle slås med noget), eller også er det simpelthen bare dårlig programmering.

er der ikke en kyndig person du kan få til at kigge på den ?

ellers vil jeg faktisk foreslå at du starter forfra. slet windows, ny install.... ind med programmerne, og så HÅBE at det løste sig selv.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2017 - 05:30 #2
HVIS en af dine harddiske er defekt, kan den sløve hele computeren, og forårsage at programmer ikke svarer.

til hver model, plejer der at findes et test program til netop din specifikke harddisk.
hvis du kan finde sådan et på harddisk producentens hjemmeside ?

ellers kan du forsøge at spørge der hvor du har købt dine diske, om de kan hjælpe dig med at få testprogrammet.
Avatar billede ranni Forsker
18. maj 2017 - 16:54 #3
Nu er situationen for mig desværre: Jeg er bundet til en rullestol og kan heller tale mere.
Jeg skal selv finde ud af, hvad der er i vejen med PC èn, jeg er ikke nær så klog på det her IT, som jeg selv tror.
Jeg har kørt en  restorehealth via  Kommandoprompt/admin for at udelukke HDD.
Det hjalp kun en anelse (fornemmer jeg)
Jeg har planer om afinstl. Studio 15 og instl. igen på D: mod alt andet ligger C:
Der er 20 GB plads og det er en af de moderne ikke kørende HDD.
Kan det afsløre evt HDD fejl på C: ??? eller er det helt tåbeligt.
Avatar billede ranni Forsker
18. maj 2017 - 16:56 #4
Jeg kan åbenbart heller ikke skrive mere.
Jeg kan heller  i k k e  tale mere.
Avatar billede ranni Forsker
05. juni 2017 - 18:58 #5
Jeg kørt en nul stilling og mistet alle mine programmer.
Jeg læste kun, at jeg bevarede mine dokumenter og tastede så.
Det var så en lærestreg, så er det med om jeg kan huske det næste gang.
Nu kører programmerne igen.