Avatar billede CAJ Praktikant
17. maj 2017 - 17:15 Der er 11 kommentarer

Kan ikke åbne JPG filer

Jeg kan ikke åbne JPG-filerne på min computer. Har prøvet alle mulige programmer, men den fejler på dem alle sammen. Vi snakker om over 100 billeder fra en rejse, som jeg ikke længere kan se. Alle billeder er taget med min iPhone 6s. Mange af billederne fra samme telefon kan nemt vises, men alligevel vælge nogle at fejle.
Kan i hjælpe med mit problem?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2017 - 17:51 #1
kører du Windows 10 ? hvis ja skal du hente næste opdatering Det er et kendt problem
Avatar billede CAJ Praktikant
17. maj 2017 - 18:09 #2
Jeg har Windows 10. Hvordan finder jeg næste opdatering?
Avatar billede CAJ Praktikant
17. maj 2017 - 18:11 #3
Det ser ud til, at alle opdateringer skulle være opdaterede. Men jeg kan stadig ikke gøre noget med filerne.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2017 - 18:53 #4
Tryk på den øverste det er den seneste!

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2017 - 19:04 #5
Hvis update svigter
Download fejlfindingsværktøjet til Windows
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede claes57 Ekspert
17. maj 2017 - 19:07 #6
jeg har haft samme problem med billeder, der ikke vistes. Så jeg flyttede mappen med filer fra onedrive til google-drev og så var de ok der - flyttede jeg dem tilbage til onedrive, så ville de stadig ikke vises. Pudsigt nok, så virker alle fint på onedrive nu, så jeg gætter på, at deres server fucker up i thumpnails, og at de så efter 3-6 mdr genstarter serveren, og det falder på plads.
Så mit råd er, at flytte alle filer til lokal/anden server.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2017 - 19:31 #7
Min og utallige andres oplevelse med den update der ikke virkede! Jeg havde ikke problemer med.png  filer.
https://billedeupload.dk/images/CA7oq.png
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2017 - 00:08 #8
og mit råd er at du gemmer dine ting på en rigtig harddisk og tager sikkerhedskopi.

at lægge sine ting på netværksdrev placeret i usa er dumt, og du risikerer at miste det hele.

og når dine billeder ligger på din egen harddisk, så kan de vises med IRFANVIEW - gratis billedbrowser der også kan udføre en del opgaver på billederne, og lynhurtigt viser flere tusinde thumbs.

http://www.irfanview.com

jeg ved godt at folk tager billeder med deres telefon, og så ligger de bare og roder rundt et eller andet sted - det er netop også grunden til at man bare kan gå ind i din telefon og stjæle det hele, så sorterer jeg alle nøgenbilleder fra, og sælger dem til en pervers russerhjemmeside....... :)

det var bare et eksempel, hvorfor du skal huske at putte alle dine telefon billeder over på din egen computer
Avatar billede CAJ Praktikant
18. maj 2017 - 15:30 #9
Mange tak for jeres hjælp, men intet virker. Har prøvet at smide dem alle over på Google-drev, men de kan stadig ikke vises. Det har overhovedet ikke hjulpet at opgradere Windows 10. Føler næsten at jeg har prøvet alt nu. Må måske bare indse at alle mine billeder er væk/ødelagte.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. maj 2017 - 16:32 #10
Har du prøvet at overføre nogle til en anden PC.? eksempel med et USB Stik?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2017 - 16:35 #11
du kan resette windows for fejl i registreringsdatabasen med http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
gå ned til donwload og hent (det er gratis).
start programmet. I bunden er en knap til at genstarte i fejlsikret tilstand - gør det, så går det hurtigere (men tager stadig ½-2 timer).
I fejlsikret starter du programmet igen - gå direkte til fanebladet Backup og lav både kopi af registreringsdatabasen og et gendannelsespunkt. Derefter fanebladet Repair - start det forneden, og bare kør alt det selv foreslår. Der popper små vinduer op med scripts der retter en ting ad gangen i alt hvad der kan gå galt i windows.
Til sidst vil den genstarte - det er så i normal mode, så test jpg-filer, og afinstaller programmet (der er alligevel en nyere version hvis det skal bruges en anden gang)