Avatar billede benneharli Juniormester
19. maj 2017 - 14:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ZipFile detektere fileNameEncoding

Hejsa,
Kan jeg med .NET's egen ZipFile finde ud af hvilken fileNameEncoding der er brugt i filen?
Avatar billede benneharli Juniormester
19. maj 2017 - 14:08 #1
skulle have været "entryNameEncoding" men spørgsmålet er stadig det samme ellers :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2017 - 15:05 #2
Jeg forstaar ikke pointen i spoergsmaalet.

.NET koden aabner ZIP filen, finder entry og laeser informationen ind i en ZipArchiveEntry som har en String Name property.

Men en C# String er altid i UTF-16. Uanset om det filnavn paa disk er ISO-8859-1 eller UTF-8. Saa .NET har konverteret navnen inden du faar det.
Avatar billede benneharli Juniormester
19. maj 2017 - 21:29 #3
Ok, måske der var lige rigeligt lidt baggrund :-)

Jeg er igang med at lave noget hvor jeg skal lave en zip fil, der senere i et andet system (Linux) bliver pakket ud.

Problemet er, at den Zip fil jeg laver med .NET ikke kan læses ordentligt af PocoZip på Linux systemet, men hvis jeg tager Zip filen og pakker ud i Windows, og derefter med Windows egen Zip håndtering pakker samme filer igen, så går det fint for PocoZip på Linux systemet. Tænkte på om det måske kunne være noget med encoding.

Ved ikke om det var opklarende?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2017 - 21:38 #4
Hvilken fejl faar du paa Linux?

Er der danske bogstaver i filnavne?
Avatar billede benneharli Juniormester
19. maj 2017 - 22:04 #5
Det er første problem... ved jeg ikke, for det er ikke mit system. Ved bare der kommer fejl, og at det er PocoZip der bliver anvendt... ja, helt rigtigt, ikke meget at gå på, men har bedt udvikleren køre en af mine Zip filer i debug, og se om han får noget ud af det.

Kan der være, men ikke i dette tilfælde.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2017 - 22:13 #6
Hvis der ikke er danske bogstaver (eller andre ikke-engelske bogstaver), saa er det naeppe fil navn encoding der driller.
Avatar billede benneharli Juniormester
19. maj 2017 - 23:22 #7
Ok, har prøvet at køre med DotNetZip (Ionic) i stedet, og nu spiser Linux systemet det fint... Irriterer mig en del ikke at komme til bunds i det, men... "if it works don't fix it"...

Anywho - tak for forsøget.