Avatar billede Gramstrup Mester
19. maj 2017 - 20:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Print forskelige antal kopier med VBA

Hejsa

Jeg har nedenstående makro som jeg bruger til at printe en masse ark ud med. Den værdi der står i Kolonne N gør at jeg siden bliver udfyldt med det som er nødvendigt. Selve makroen fungere som den skal. Men i kolonne O står hvor mange kopier der skal ud af de enkle linjer. Det er meget skiftenede og er imellem 1-10 stk. Det er vigtigt at når der f.eks. skal printes 10 x af N2 så skal de komme inden de 2 x af N3 efter fulgt af 5 x N4 o.s.v. hvor antallet som sagt står i kolonne O.

Jeg er kørt lidt fast i det.

For Each c In Range("n2:n200")
If c.Value > 1 Then
    c.Copy
    Range("h50").Select
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False
    ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"
End If
Next
End Sub
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
19. maj 2017 - 21:47 #1
For iCount=0 to c.Offset(0,1).Value
    ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"
Next

Jan
Avatar billede Gramstrup Mester
20. maj 2017 - 08:14 #2
Perfekt. Dog laver den en ekstra kopi. Derfor har jeg rettet den så istedet for 0 står der 1 som kan ses herunder:

For iCount=1 to c.Offset(0,1).Value
    ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"

Så virker den lige som den skal. Mange tag for hjælpen.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
20. maj 2017 - 08:31 #3
Velbekomme var ikke testet.