Avatar billede kahl Mester
06. juni 2017 - 15:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Row i Formel

Hej

JEg kunne godt tænke mig at lave en formel ala =A Row() hvor jeg så får det der står kollonne A og række nummeret. jeg er med på jeg bare kunne skrive =A3 hvis jeg er i række 3. men det er fordi jeg skal kunne indsætte en række og indsætte koden. og den er ikke så flexibel i copy delen.
Avatar billede kabbak Professor
06. juni 2017 - 16:19 #1
=INDIREKTE("A" & RÆKKE())
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
06. juni 2017 - 17:37 #2
Eller den ikke-volatile (dvs. mindre beregningstunge):

=INDEKS(A:A;B1)

hvor B1 indeholder rækkenummeret.
Avatar billede kahl Mester
07. juni 2017 - 07:16 #3
Det var =INDIREKTE("A" & RÆKKE()) jeg manglede... Mange tak
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
07. juni 2017 - 08:48 #4
Ja det kan jeg godt forstå, da mit forslag ikke løste den opgave du beskrev.
Min fejl!