Avatar billede kgndksv Juniormester
07. juni 2017 - 23:10 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Pivottabel fjerner milisekunder

Hej

Jeg er ved at blive sindsyg af et problem jeg har med en pivottabel

Jeg har et datagrundlag, som indeholder nogle tidstagninger, som er I formattet "mm:ss,000" - Altså med milisekunder. Mit problem er at Pivottabellen afrunder tiderne til minutter og sekunder, uden milisekunder, således at den kun benytter minutter og sekunder I pivotten,. Det betyder f.eks. at 00:22,301 bliver til 00:22,000.
Afrundningen ville være ligegyldig, hvis det blot var en afrundning, men problemet er at pivoten helt fjerner milisekunderne, således at når man f.eks. sorterer tiderne stigende kommer 00:22,301 før 00:22,001

Er der nogen der kender problemet og eventuelt har en løsning på det?
Avatar billede ebea Ekspert
07. juni 2017 - 23:30 #1
Jeg tror at dit problem er, at du har formateret dine tider, inden de kom over i Pivottabellen. Du kan som forsøg, prøve at lave en kolonne ved siden af den som indeholder dine tider, og kopiere tiderne over, og lade være med at formatere dem, og så inkludere den nye uformaterede kolonne i din Pivot. Du vil så se tiderne, uden nogen tidsangivelse, men rå tal.
Først der, skal du så formatere den nye kolonne med det format du vil anvende. Det skulle gerne kunne give dig tiderne med dine millisekunder.
Avatar billede kgndksv Juniormester
08. juni 2017 - 00:08 #2
Jeg har lavet en kolonne ved siden af,hvor tiderne er af formattet tekst,og når jeg trækker de tekster ind I pivot og formaterer dem I pivoten, så sker der ikke noget - Det star som 00:00,000
Avatar billede store-morten Ekspert
08. juni 2017 - 00:23 #3
Måske brugerdefineret format: mm:ss.000;@
Avatar billede ebea Ekspert
08. juni 2017 - 06:18 #4
#2  -  Du skal formatere dem i Pivot, som jeg skrev i #1, som det format du nu vil bruge (som Store-Morten også skriver i #3).
F.eks. vil din tid fremstå nogenlunde som dette:  0,000258113
inden at du formaterer tallet i Pivot'en. Og når du så vælger brugerdefineret, og bruger mm:ss,000 som formatering, så vil du få dit tal med millisekunder.
Avatar billede kgndksv Juniormester
08. juni 2017 - 08:54 #5
Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede kgndksv Juniormester
08. juni 2017 - 08:59 #6
Dog kan jeg nu se at jeg ikke kan sortere på tiderne...?
Avatar billede ebea Ekspert
08. juni 2017 - 08:59 #7
#4  -  Du er velkommen.
Så løsningen var at du havde formateret inden du oprettede dem i Pivottabellen, og at det skulle ske, efter du lavede Pivot'en!
Avatar billede ebea Ekspert
08. juni 2017 - 09:08 #8
#6  -  Det burde ikke have indflydelse på om du kan sortere. Prøv at højreklikke på alle de markerede tider, og vælg "Sorter" og vælg om du vil sortere med størst, eller mindst.